• چانگان لنتاژ Changan Lantazhe پيکاپ آفرود

پیکاپی آفرود با قیمت پایه 14 هزار دلار

معرفی چانگان لنتاژ

26 آبان 1401 12:24

شرکت چانگان در کنار چندین مدل سواری و کراس­‌اور، خودروی پیکاپ هم تولید می­‌کند، اما این مدل‌ها را تحت برند کایسن (Kaicene) و در بازار چین به فروش می­‌رساند.

چانگان لنتاژ یک پیکاپ‌ سایز متوسط است که ویژگی‌هایی همچون سیستم 4WD، گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF و 232 اسب‌بخار قدرت، دارد.مدلهای ساده با قیمت 7 الی 9 هزار دلار و مدل میانی کایسن F70 به قیمت 15 الی 25 هزار دلار به فروش می­‌رود. نکته جالب اینکه پژو لندترک که در برخی کشورهای آفریقا و آمریکای جنوبی عرضه شده نیز در واقع نسخه تغییر یافته از کایسن F70 است.

اما حضور کایسن F70 به این نقطه محدود نمانده چراکه یک نسخه بروزرسانی شده از این محصول قرار است تحت برند چانگان و با نام لنتاژ - Lantazhe - به فروش برسد. در حال حاضر، این خودرو نام بین‌المللی ندارد. نام Lantazhe معانی متعددی دارد که شاید بتوان در وهله اول اکسپلورر را به آن نسبت داد. چانگان خاطرنشان کرده که نشان دهنده توسعه پیوسته و گستردگی زندگی است.

چانگان لنتاژ یک پیکاپ‌ سایز متوسط است که ویژگی‌هایی همچون سیستم 4WD، گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF و 233 اسب‌بخار قدرت، دارد. پیش‌فروش این پیکاپ در چین آغاز شده و قیمت پایه 14,160 دلاری دارد.

طراحی چانگان لنتاژ

ظاهر این پیکاپ بسیار یادآور تویوتا توندراست. این شباهت عمدتا به دلیل وجود جلوپنجره بزرگ، عناصر کرومی و چراغ‌های تیره است. در حالت کلی لنتاژ با کمک نوارهای LED و گودی برآمده چرخ‌ها، ظاهر مدرن و به روزی دارد.

چانگان لنتاژ Changan Lantazhe پیکاپ آفرود

دو اندازه مختلف برای فاصله محوری در دسترس است. ابعاد کوچک‌تر به 5350/1980/1875 میلی‌متر می‌رسد. فاصله محوری‌اش نیز 3180 میلی‌متر است.

ابعاد نسخه بزرگ‌تر عبارتند از 5600/1930/1865 میلی‌متر است. فاصله محوری برابر 3430 میلی‌متر است.

در نسخه پرو، کیت بدنه شامل قطعات حفاظتی، جزئیات مشکی، اسنورکل و تایرهای بیراهه‌­نوردی هم به خودرو اضافه خواهد شد.

چانگان لنتاژ Changan Lantazhe پیکاپ آفرود

کابین و امکانات چانگان لنتاژ

داخل کابین چانگان لنتاژ زیبا به نظر می‌رسد. چهار صندلی با روکش چرمی منفذدار و فرمان D شکل وجود دارد. یک صفحه‌نمایش دوگانه 12.3 اینچی با چیپ هشت هسته‌ای MT 8666 به چشم می‌خورد.  این سیستم از دوربین دید محیطی پشتیبانی می‌کند.

مشخصات فنی چانگان لنتاژ

دو گزینه برای پیشرانه چانگان لنتاژ وجود دارد. یکی از آن‌ها بنزینی و دیگری دیزلی است. نسخه بنزینی ساخته چانگان بوده و حجم 2 لیتری دارد. این موتور توربوشارژ، 233 اسب‌بخار قدرت و 390 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه به یک گیربکس 6 سرعته دستی و یا گیربکس 8 سرعته اتوماتیک متصل است.

پیشرانه بعدی، یک نسخه 2 لیتری توربودیزل است، که توسط شرکت گریت‌وال موتور ساخته شده. خروجی این پیشرانه به 163 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. برای این نسخه تنها گیربکس دستی در نظر گرفته شده است.

چانگان لنتاپ Changan Lantop پیکاپ آفرود

سیستم تعلیق چانگان لنتاپ در محورهای جلو و عقب به ترتیب دوبل جناغی و صلب یک‌­تکه طراحی شده است.

قیمت چانگان لنتاژ

نسخه بنزینی در بازه قیمتی 14,160 تا 21,810 دلار قرار دارد و قیمت نسخه دیزلی به 15,150 تا 19,685 دلار می‌رسد. قیمت این پیکاپ‌تراک مناسب به نظر می‌رسد و برای جوانان جذاب است.

البته این شرکت چینی از مدت‌ها پیش یک خودروی پیکاپ به نام چانگان هانتر را در خارج از چین به فروش می‌­رساند. این خودرو در چین با عنوان کایسن F70 عرضه می‌شود. نسخه مسافرتی از این پیکاپ به نام Motor House هم ساخته شده است، اما با معرفی پیکاپ جدید، چانگان قصد دارد در این بخش از بازار هم به صورت جدی به رقابت بپردازد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران