• الزام ايجاد نمايندگي براي واردکنندگان خودرو

هر 1000 خودرو، یک نمایندگی جدید!

الزام خدمات پس از فروش برای واردکنندگان

5 شهریور 1401 15:00

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، با اشاره به انتشار آیین نامه واردات خودرو در شهریورماه 1401، بیان کرد که واردکنندگان خودرو باید به ازای هر ‌هزار دستگاه خودرو وارداتی، یک نمایندگی برای خدمات پس از فروش ایجاد کنند. علاوه بر آن، شرکت‌های متقاضی واردات خودرو باید تامین قطعات یدکی ضروری (قبل از واردات)، تامین تجهیزات، اسناد و آموزش نفرات ذی‌ربط در خدمات پس از فروش و اعلام فهرست فناوری‌های انتقال یافته در خدمات پس از فروش را در درخواست خود اعلام کنند.

شرکت‌هایی که سابقه واردات خودرو دارند، شانس بیشتری برای گرفتن مجوز خواهند داشتوی از دیگر الزامات درخواست واردکنندگان، به داشتن مجوز رسمی از تولیدکننده محصول جهت تضمین ارائه خدمات پس از فروش یا انتقال فناوری، داشتن تجربه در واردات خودرو و یا به‌کارگیری شرکت‌های دارای تجربه در این زمینه و ارائه سطح انتقال فناوری در خودروهای اقتصادی برای تولید در کشور، اشاره کرد.

آقای قالیباف افزود که واردات خودرو در راستای تنظیم بازار است و در مورد متقاضیان سرمایه‌گذاری احداث خط تولید خودرو، علاوه بر مشوقی که پیش‌تر اعلام شده، باید نسبت به دریافت مجوز از سازمان سرمایه‌گذاری خارجی نیز اقدام کنند. وی تاکید کرد که خودروهای زیر 10‌ هزار یورو در اولویت واردات هستند و شرایط واردات سایر خودروها نیز در تاریخ 20 شهریورماه 1401 اعلام می‌شود.

دیدگاه کاربران