• ماجوره گرن توريسمو Maggiore Gran Turismo

تولد دوباره فراری 288GTO

معرفی ماجوره گرن توریسمو

15 شهریور 1401 12:05

شرکت ماجوره (Maggiore) دو سال پیش و با معرفی خودرویی مدرن براساس فراری 308، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. اکنون نوبت به محصول جدید این شرکت به نام گرن توریسمو (Gran TurismO) رسیده، که برای ادای احترام به یاد و خاطره فراری 288GTO طراحی و تولید شده است.

پیشرانه ماجوره گرن توریسمو، نمونه بروزرسانی شده از پیشرانه 2.9 لیتری توربوشارژ 8 سیلندر متعلق به فراری 288GTO به شمار می‌­آید.یکی از مهمترین ویژگی‌های ماجوره گرن توریسمو، پیشرانه این خودرو است که در واقع نمونه بروزرسانی شده از پیشرانه 2.9 لیتری توربوشارژ 8 سیلندر متعلق به فراری 288GTO به شمار می‌­آید.

میل­‌لنگ برجای خود باقیمانده ولی سرسیلندر و اینترکولر منیفولد با نمونه جدید تعویض شده و هشت دریچه گاز، محفظه احتراق فیبرکربنی و توربوشارژرهای سکوئنشال برای پیشرانه نصب شده است. در نهایت تغییرات به نحوی بوده که بنابر ادعای ماجوره، ابعاد پیشرانه به میزان 30 درصد کوچک‌تر شده و برعکس مدل اولیه، اکنون به صورت طولی نصب شده است تا قابلیت‌های رانندگی با این خودرو را افزایش دهد.

براساس اعلام Top Gear، قدرت پیشرانه مذکور به 529 اسب‌­بخار رسیده درحالی‌که Piston Heads از امکان دسترسی به 600 اسب‌­بخار خبر می‌­دهد که از طریق گیربکس شش سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌­شود.

ماجوره گرن توریسمو Maggiore Gran Turismo

تغییرات پیشرانه­ ماجوره گرن توریسمو، توسط نیکولا ماترازی (Nicola Materazzi) طراحی شده، کسی که پیشرانه نسبتا قدیمی 2.9 سیلندر را به توربوشارژر مجهز کرد تا در مد‌ل‌های 208، 328 و 288GTO نصب شود.

متاسفانه آقای ماترازی فقط چند روز پیش از معرفی نسخه جدید این پیشرانه که برای ماجوره گرن توریسمو نصب شده، از دنیا رفت. این اتفاق تلخ، بر اهمیت ماجیوره گرن توریسمو اضافه کرده چراکه این خودرو به عنوان یکی از آخرین پروژه­‌های آقای ماترازی شناخته می­‌شود.

غیر از تقویت پیشرانه، ترمزهای برمبو، اجزای آلیاژ آلومینیومی سیستم تعلیق و افزایش فاصله چرخ‌ها را هم باید درنظر داشت.

ماجوره گرن توریسمو Maggiore Gran Turismo

فعلاً از قیمت و زمان عرضه ماجیوره گرن توریسمو هیچ اطلاعی نداریم، اما به نظر می‌­رسد که تولید این خودرو از اواخر سال 2023 آغاز شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران