• خودروهاي سفارشي ايران خودرو

بومی‌سازی گرم‌کن صندلی خودرو

خودروهای سفارشی ایران خودرو (آپکو)

19 تیر 1402 12:02

بومی‌سازی گرم‌کن صندلی خودرو

تیر 1402: شرکت ساپکو در راستای افزایش آسایش سرنشینان خودرو و بهبود تصویر خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو در بازارهای داخلی و بین المللی، با مشارکت یکی از سازندگان زنجیره تامین داخلی‌سازی گرم‌کن صندلی خودرو با آخرین فناوری گرم‌کن روز دنیا موسوم به TCU را در دستورکار قرار داده و  موفق به ساخت و راه‌اندازی خطوط تولید گرم کن صندلی با آخرین استانداردهای OEM خودرویی شد.

سامانه TCU بدون تاثیر پذیری از دمای سرد یا گرم محیط، گرمایش ثابت و یکنواخت در سرتاسر سطح مورد نظر را در مدت زمان حداکثر ۳۰ ثانیه فراهم کرده و همچنین به دلیل قطع و وصل جریان گرمای پد در کسری از ثانیه دمای خروجی را در بازه زمانی ثابت حفظ می‌کند. سنسور دما، مقاومت در برابر آب و همچنین قابلیت اعمال در هر نوع محصول با مشخصات فنی مد نظر از جمله سایر ویژگی‌های خاص این محصول است.

در حال حاضر گرم‌کن مذکور در صندلی تارای سال و  محصول پروژه K۱۲۵ استفاده شده و در حال تعبیه در خودروهای صادراتی مثل دنا پلاس، ۲۰۷ و آریسان است. این تجهیز در مقایسه با نمونه‌های مشابه وارداتی ضمن ایجاد دستاوردهایی نظیر کاهش ارزبری و تحویل به موقع مجموعه صندلی از قیمت رقابتی قابل توجهی برخوردار است.

تا پیش از این به غیر از خودروی سوزوکی ویتارا و هایما، هیچ‌یک از محصولات ایران خودرو دارای گرم‌کن صندلی نبوده و برای اولین بار بر روی تارای سال طراحی و  استفاده شد. تکنولوژی به کار رفته در گرم‌کن صندلی تارا به‌روز بوده و قادر به تولید و انتشار هوشمند در نقاط و سطوح مختلف صندلی های راننده و شاگرد است.

جشنواره ویژه قطعات و خدمات آپکو

تیر 1402: شرکت آپکو جشنواره عید تا عید (قربان تا غدیر) را برای فروش و نصب قطعات آپشن خودرو برگزار می کند.

قطعات سفارشی اپکو

در این جشنواره قطعاتی مانند دزدگیر، ردیاب، رینگ اسپرت عرضه می شود. همچنین خدماتی مانند تیونینگ و دیتیلینگ برای خودروهای داخلی و خارجی با تخفیفات ویژه ارائه می‌شود. شرکت آپکو برای تعویض شمع‌های خودرو و ارتقای نرم افزار ECU (ریمپ) نیز تخفیف ویژه ای را در نظر گرفته است.

مشتریان می توانند برای بهره مندی از این خدمات در بازه زمانی اعلام شده، به شرکت آپکو واقع در کیلومتر 11 جاده شهید لشگری، خیابان سی ام مراجعه کنند.

طرح جدید آپکو برای ارائه قطعات و تجهیزات

دی 1401: امیر خلج‌اسعدی، مدیرعامل آپکو، اعلام کرد دارندگان محصولات ایران‌خودرو می‌توانند در جشنواره جمعه‌های آپشن آپکو، قطعات و تجهیزات موردنیاز خودرو خود را با کیفیت مناسب و همراه تخفیف خریداری کنند. 

وی در این باره توضیح داد در جمعه‌های آپکو، امکان خرید قطعات ایمنی، تجهیزات و آپشن‌های مورد نیاز محصولات ایران‌خودرو با گارانتی و تخفیف ۱۰ تا ۲۰ درصدی فراهم شده است. با تمهیدات صورت گرفته در سطح شهر تهران، در کنار نمایندگی‌های مرکزی ایران‌خودرو، چهار مرکز که دارای استانداردهای شرکت آپکو هستند به ارائه خدمات آپشنال به محصولات ایران‌خودرو اقدام می‌کنند و طرح‌هایی برای توسعه شبکه فروشگاه‌های آپکو در سطح کشور وجود دارد. 

وی افزود در کنار قطعات و تجهیزات ایمنی و آپشن با حفظ گارانتی خودرو، سرامیک رنگ بدنه محصولات ایران‌خودرو با آخرین فناوری و تجهیزات پیشرفته انجام می‌شود. این پوشش علاوه بر زیبایی، سبب مقاومت خودرو در برابر نور، لکه‌های آب و ساییدگی است که با گارانتی سه ساله به مشتریان عرضه می‌شود. 

جمعه‌های آپکو در دو جمعه هر ماه برگزار می‌شود. در هر جمعه، دارندگان محصولات پس از اعلام فراخوان در این جشنواره شرکت می‌کنند. در آذرماه دارندگان دو محصول هایما و تارا در جشنواره آپشن شرکت کردند.  

تحویل هایما 8S با پوشش نانو سرامیکی بدنه

آبان 1401: امیر خلج اسعدی، مدیرعامل شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران‌خودرو (آپکو)، اعلام کرد که به منظور افزایش رضایت مشتریان و حفاظت از رنگ بدنه خودرو از آسیب‌های احتمالی، محصول هایما 8S با پوشش نانو سرامیک بدنه تحویل داده خواهد شد. این آپشن توسط شرکت آپکو در رنگ خودرو اعمال و پس از آن خودرو تحویل مشتریان می‌شود. 

هایما هشت اس ایران خودرو

وی در این باره توضیح داد که این پوشش نانو سرامیکی به مدت سه سال ضمانت دارد. هایما 8S با رنگ‌های متنوع عرضه خواهد شد و آپکو پوشش نانو سرامیک را روی تمامی رنگ‌های این محصول اجرا خواهد کرد. مزایای این پوشش شامل درخشش رنگ خودرو، خاصیت آب‌گریزی، خاک‌گریزی، جلوگیری از خوردگی شیمیایی بدنه خودرو در اثر باران‌های اسیدی، جلوگیری از ایجاد لکه‌های ناشی از انواع آلودگی‌های محیطی در رنگ خودرو، جلوگیری از انجام واکنش اکسیداسیون ناشی از اشعه‌های خورشیدی در بدنه خودرو، جلوگیری از ایجاد خش در اثر برخورد سنگ یا سایر اجسام روی بدنه خودرو، کاهش دفعات شست‌و‌شو و عملکرد بهتر و برتر نسبت به انواع واکس بدنه،‌ است. 

بزودی: تولید 207 و دنا با رنگ‌های جدید

محمد شفیعی‌نژاد، معاون بازاریابی و فروش ایران‌ خودرو، اعلام کرد که 11 رنگ جدید به محصولات این شرکت اضافه می‌شود. در واقع ایران‌ خودرو می‌تواند 20 فام رنگ متنوع را تولید و عرضه کند. وی تاکید کرد که این تنوع رنگ‌های جدید، با مطالعات بازاریابی و تولید براساس سلیقه و ذائقه مشتریان و تغییر چهره و مبلمان شهری حاصل شده است. 11 رنگ جدید عبارت‌اند از:

  • نقره‌ای تیتانیوم
  • قهوه‌ای کادرو
  • مشکی آبنوس
  • سرمه‌ای متالیک
  • آبی کاسپین
  • قرمز رژ
  • آبی اقیانوسی
  • صورتی
  • سبز کله غازی
  • سبز انگوری
  • قهوه‌ای نسکافه‌ای

بر اساس گفته‌های آقای شفیعی‌نژاد، رنگ‌های جدید بر روی تمامی محصولات اعمال خواهند شد؛ اما در مرحله اول و به عنوان نمونه، این رنگ‌ها بر روی خودرو 207 پانوراما به کار رفته است.

پژو 207 با رنگ سفارشی جدید
پژو 207 با رنگ های سفارشی جدید

تا پیش از این، پاشش رنگ نقره‌ای تیتانیوم به صورت روتین بر روی تارا صورت می‌گرفت، اما در حال حاضر خودرو پژو 207 و در آینده‌ای نزدیک خودرو دنا اتوماتیک نیز با این رنگ تولید و عرضه خواهد شد.

وی گفت که نسبت خودروهای رنگی موجود در کشور بسیار پایین‌تر از آمار جهانی است و این اقدام در راستای پاسخ به نیاز بخشی از مشتریان و تنوع‌بخشی به محصولات گروه صنعتی ایران‌ خودرو و تغییر چهره شهرها صورت گرفته است. ایران‌ خودرو توانمندی تکنولوژی و ساختار مهندسی و تجهیزاتی بسیار بالایی دارد و این خودروساز می‌تواند فام‌های رنگی مختلف را تولید کرده و بر روی انواع خودروها اعمال کند. علاوه بر رنگ‌های متنوع، قابلیت پاشش و تولید خودروهای دو رنگ نیز در این مجموعه ایجاد شده است و از این پس خودروهای دورنگ با رنگ‌های متنوع تولید می‌شوند.

صدور مجوز برای خودروهای دو رنگ

آقای شفیعی‌نژاد افزود در حال حاضر دو محصول پژو 206 تیپ سه، تیپ چهار و پژو 207 اتوماتیک مجوز تولید به صورت دو رنگ با رنگ‌های متنوع را دریافت کرده‌اند. برای نمونه، چند دستگاه تارا با سقف دو رنگ تولید شده و قابلیت تولید انبوه را دارد؛ اما این اقدام فعلا در دستور کار معاونت فروش و تولید ایران‌ خودرو نیست. وی بیان کرد عموما مشتریان نگران هستند تا در صورت نیاز به ترمیم رنگ خودرو، نتوانند خدمات مدنظر را دریافت کنند و به همین دلیل نیز خرید محصولات با رنگ‌های خاص، معمولا مورد استقبال قرار نمی‌گیرند. اما ایران‌ خودرو به مشتریان این اطمینان را می‌دهد که با وجود دستگاه‌های تینت رنگ و بسیار پیشرفته موجود در تعمیرگاه‌های مرکزی ایران خودرو که از رنگ‌های خاص نیز پشتیبانی می‌کنند، اگر نیازی به ترمیم رنگ محصول و استفاده از خدمات پس از فروش در این زمینه به وجود آمد، به خوبی امکان تولید و پاشش رنگ‌ها بدون ایجاد هرگونه سایه (شید) و دو رنگی، وجود دارد.

پژو 207 با رنگ سفارشی جدید
پژو 207 با رنگ های سفارشی جدید

آقای شفیعی‌نژاد گفت که طبق دستور و ابلاغ مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌ خودرو، قرار است ساز و کار فروش محصولات با فام‌های رنگ متنوع را در سایت‌های فروش ایجاد شود. همچنین قرار است نمایشگاه‌هایی در سطح شهر دایر شود تا مشتریان بتوانند در این مراکز رنگ‌های متنوع محصولات ایران‌خودرو را از نزدیک مشاهده کرده و در صورت تمایل، از طریق سامانه‌های فروش، محصول مورد نظر خود را با رنگ انتخابی سفارش‌گذاری کنند.

وی معتقد است که قشر جوان کشور و مشتریانی که به دنبال فروش آنی محصولات نیستند، از رنگ‌های جدید استقبال خواهند کرد. ایران‌خودرو آمادگی کامل دارد تا رنگ‌های مورد نیاز مشتریان را با کیفیت بسیار بالا تولید و عرضه کند. محصولات با رنگ‌های جدید و متنوع می‌توانند چهره شهر و کشور را شاداب کرده و زیبایی بصری ایجاد کنند.


خودروهای سفارشی ایران خودرو

تصاویر محصولات سفارشی ایران خودرو و خبرهای جدید مربوط به خودروهای سفارشی ایران خودرو را در مقالات منتخب زیر مطالعه کنید:

دیدگاه کاربران