• وويا فري Long Range

کراس‌اوری با قابلیت پیمایش 730 کیلومتر

معرفی وویا فری Long Range

28 شهریور 1401 13:24

نسخه Long Range وویا فری (Voyah Free) از تاریخ 15 سپتامبر به طور رسمی در بازار چین عرضه می‌شود. کراس‌اوری که 56,200 دلار قیمت دارد. با عرضه نسخه جدید فری با قابلیت پیمایش بیشتر، اکنون سه شاسی‌بلند در خط تولید وویا فری وجود دارد؛ وویا فری و وویا فری DNA.

کمپانی وویا برای اولین بار در اوایل سال جاری، فراتر از بازار چین رفت و وارد نروژ شد. وویا سایر کشورهای اروپایی را نیز هدف گرفته است و از نروژ به عنوان پله ترقی استفاده می‌کند. مدل فری، اولین خودروی وویا است که به اروپا راه یافته است.

مشخصات فنی وویا فری Long Range

نسخه جدید بر اساس وویا فری فعلی ساخته شده و حداکثر برد آن 730 کیلومتر (631 کیلومتر در شرایط CLTC) است‌. این کراس‌اور لوکس با برند وویا، که زیرمجموعه گروه دانگ‌فنگ است، تولید می‌شود. نام چینی آن لانتو (岚图) است. این خودرو اولین بار در دسامبر سال 2020 رونمایی شد.

نسخه Long Range وویا فری، یک بسته باتری 106.7 کیلووات‌ساعتی دارد که ظرفیت آن تقریبا 21.25 درصد بیش‌تر از وویا فری استاندارد است. این خودرو دو موتور در قسمت جلو و عقب دارد که مجموعاً 360 کیلووات قدرت و 720 نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهند. وویا فری در مدت زمان 4.4 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد.

طراحی وویا فری Long Range

نمای جلو خودرو از جلوپنجره چند ضلعی تشکیل شده که به چراغ‌ها منتهی می‌شود.

وویا فری Long Range

ابعاد خودرو عبارتند از 4905/1950/1645 میلی‌متر. فاصله محوری نیز برابر با 2960 میلی‌متر است. شاسی‌بلند وویا روی رینگ‌های 20 اینچی سوار شده و دستگیره‌های مخفی دارد. نمای جانبی خودرو کاملاً ساده و مینیمال است.

کابین و امکانات وویا فری Long Range

فضای داخلی خودرو نارنجی‌رنگ و دلنشین است و از فرمان سه شاخه، نمایشگر سه گانه صفحه کیلومتر، اطلاعات و سرگرمی مرکزی و کمک راننده، تشکیل شده است‌.

وویا فری Long Range

وویا فری Long Range به طور استاندارد به چیپ Qualcomm Snapdragon 8155 مجهز شده است، که به‌روزرسانی‌های OTA را پشتیبانی می‌کند. سایر تجهیزات عبارتند از: گرم‌کن فرمان، سیستم HiCar هوآووی و شارژر وایرلس.

دیدگاه کاربران