• موبيلايز سولو خودروي برقي تک نفره رنو

با قابلیت بازیافت 95 درصدی

موبیلایز سولو؛ خودروی برقی تک نفره رنو

18 مهر 1401 13:58

چهارمین برند گروه رنو، Mobilize است که اوایل سال گذشته معرفی و رونمایی شد. این برند به منظور ارائه خدمات اشتراک خودرو تاسیس شده است. در واقع خودروهایی وجود دارند که نمی‌توان آن‌ها را خریداری نمود؛ بلکه فقط از طریق طرح اشتراکی دردسترس هستند. این شرکت حمل‌و‌نقل تماما الکتریکی است و جدیدترین محصول آن اواخر همین ماه، در نمایشگاه خودرو 2022 پاریس به نمایش گذاشته می‌شود.

50 درصد خودرو الکتریکی موبیلایز سولو از مواد بازیافتی ساخته شده و پس از پایان عمرش نیز تا 95 درصد قابل بازیافت است.این محصول با نام سولو (Solo)، یک خودرو الکتریکی بسیار کوچک است که تنها 1.37 متر طول دارد. همان‌طور که از نامش پیداست، تک سرنشین است و سه‌ چرخ دارد؛ دو چرخ در بخش جلو و یک چرخ برای عقب. این خودرو را می‌توان بدون گواهینامه راند و حتی به کمربند و کلاه ایمنی نیز نیاز ندارد. حداکثر سرعت آن 25 کیلومتر برساعت است.

این خودروی الکتریکی کوچک، بدنه نامتقارنی دارد و به یک ایربگ با دکمه اضطراری مجهز شده است. پس از فشردن این دکمه، خودرو در مواقع اضطراری متوقف می‌شود.

خودروی موبیلایز سولو یک صندلی دارد که می‌تواند به جلو خم شود و فضای بار بیش‌تری را ارائه دهد. تمامی قسمت‌های بدنه و کابین، قابل شست‌و‌شو هستند.

موبیلایز سولو خودروی برقی تک نفره رنو

راننده از سمت چپ وارد خودرو می‌شود و با توجه به عرض 0.9 متری و ارتفاع 1.75 متری، هیچ مشکلی در شهر نخواهد داشت. در یک پارکینگ معمولی، 6 دستگاه موبیلایز سولو را می‌توان جای داد. باتری Solo از طریق اتصال سیمی و یا وایرلس شارژ شود. باتری قابلیت تعویض نیز دارد.

50 درصد خودرو الکتریکی موبیلایز سولو از مواد بازیافتی ساخته شده و پس از پایان عمرش نیز تا 95 درصد قابل بازیافت است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران