• بررسي پيکاپ رپچر خودروسازان راين
  • بررسي پيکاپ رپچر خودروسازان راين
  • بررسي پيکاپ رپچر خودروسازان راين
  • بررسي پيکاپ رپچر خودروسازان راين
  • بررسي پيکاپ رپچر خودروسازان راين
  • بررسي پيکاپ رپچر خودروسازان راين
  • بررسي پيکاپ رپچر خودروسازان راين
  • بررسي پيکاپ رپچر خودروسازان راين
  • کاوايي K1 محصول جديد خودروسازان راين

اولین محموله به ایران رسید!

بررسی پیکاپ رپچر خودروسازان راین (K150GT)

9 آذر 1401 08:00

دومین محصول راین در سال 1401

شرکت خودروسازان راین پس از مدت‌ها عدم فعالیت، اخیراً به تیتر رسانه­‌های خودرویی کشور بازگشته چراکه پس از اعلام برنامه تولید یک MPV به نام راین R3، اکنون گمانه‌­زنی درباره سایر محصولات جدید این شرکت نیز آغاز شده است.

محصول جدید خودروسازان راین، ساخت شرکت خودروسازی کاوایی (KAWEI) است و در بازار چین، با نام Kawei K150GT شناخته می‌شود. اما برای بازار ایران، نام آنرا به راین رپچر تغییر داده‌اند.

پیکاپ راین رپچر خودروسازان راین
پیکاپ راین رپچر (عکس از خودرونویس)

با توجه به شباهت غیرقابل انکار این پیکاپ چینی به نسل دوازدهم فورد سریF، می‌توان متوجه شد که چرا نام «رپچر» که با نام «رپتور» هم‌آوایی دارد را برای آن انتخاب کرده‌اند؛ همانطور که می‌دانید، رپتور (RAPTOR) نامی است که شرکت آمریکایی فورد، روی نسخه‌های تیون‌شده و قدرتمند دو دیفرانسیل‌هایش می‌گذارد.

شرکت کاوایی با نام کامل Jiangsu Kawei Automotive از سال 1992 فعالیت خود را را در زمینه ساخت مینی بوس، وسایل نقلیه ویژه و قطعات خودرو آغاز کرده و از سال 2014 به حوزه خودروهای سواری وارد شده است. دو محصول شاخص این برند، پیکاپ K1 و کراس‌­اور W1 نام دارند که پیکاپ رپچر نیز در واقع نسخه به‌روزشده‌ای از کاوایی K1 محسوب می‌شود.

مشخصات فنی راین رپچر

اگر به ابعاد راین رپچر، خوب دقت کنید، متوجه می‌شوید که زیادی بزرگ است! البته این موضوع باعث شده تا هم محفظه بار آن، بسیار عمیق و کاربردی باشد و هم اینکه فضای کابین آن، بسیار جادار و بزرگ شود.

ابعاد و اندازه‌ها پیکاپ رپچر
طول خودرو 5560 میلیمتر
عرض خودرو 1940 میلیمتر
ارتفاع خودرو 1860 میلیمتر
فاصله محوری 3500 میلیمتر
فاصله تا زمین 22 سانتیمتر

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

با اینکه در بازار چین، مشتریان امکان سفارش موتورهای 2.4 لیتری تنفس طبیعی و همچنین 3.2 لیتری دیزلی را دارند اما شرکت خودروسازان راین، ترجیح داده که از موتور 2.0 لیتری توربوشارژ تحت لیسانس میتسوبیشی (4G63S) برای پیکاپ رپچر در بازار ایران استفاده کند که حدود 174 اسب بخار به همراه 250 نیوتن‌متر را تحویل‌تان می‌دهد. البته باید منتظر بمانیم و ببینیم که چنین موتوری در واقعیت، برای جثه 1.8 تا 2.1 تنی پیکاپ رپچر، واقعا مناسب است؟! 

پیکاپ راین رپچر خودروسازان راین
پیکاپ راین رپچر (عکس از خودرونویس)

درباره مشخصات فنی راین رپچر، باید دو نکته مهم را بدانید؛

  • اولا اینکه پیکاپ رپچر، مجهز به گیربکس دستی با شش دنده است و هنوز نمی‌دانیم که آیا در آینده، شاهده نصب گیربکس اتوماتیک روی آن هستیم یا خیر.
  • دوما اینکه پیکاپ رپچر، برخلاف سایر رقبای چینی‌اش، سیستم محرکه تک‌دیفرانسیل داشته و تمام قدرت موتور، فقط به محور عقب آن می‌رسد. البته خودروسازان راین، قول داده که در آینده، نسخه دودیفرانسل آنرا هم به ایران بیاورد.

آپشن‌های پیکاپ رپچر

قبل از آنکه به سراغ امکانات و تجهیزات پیکاپ رپچر خودروسازان راین برویم، اجازه دهید تا چند نکته جالب توجه را درباره ویژگی‌های ظاهری‌اش بگوییم:

1- آینه‌های جانبی رپچر، دید بسیار وسیعی در اختیارتان قرار می‌دهند اما چیزی که آنها را جالب‌تر کرده، طراحی دوتکه آن است. در واقع با این ترفند، دو زاویه دید مختلف را در اختیار دارید.

پیکاپ راین رپچر خودروسازان راین
پیکاپ راین رپچر (عکس از خودرونویس)

2- در طراحی رپچر، چینی‌ها تلاش کرده‌اند تا به بیننده این پیکاپ، دو مشخصه متفاوت از هم را القا کنند. وجود تزییات متعدد کرومی که در جلوپنجره خودرو دیده می‌شود، در کنار رینگ‌های 17 اینچ دو رنگ (مشکی و نقره‌ای)، روکش چرم رودری‌ها و همچنین تریم‌های طرح چوبی که روی داشبورد، کنسول مرکزی و رودری‌ها مشاهده می‌شود، صرفا به این جهت استفاده شده‌اند تا حس لوکس‌بودن را به شما القا کنند. اما وجود پلاستیک‌های فشرده مشکی‌رنگ در جای‌جای بدنه رپچر به همراه رول‌بار محفظه بار و گیره‌های اطراف اتاق‌بار، به شما یادآوری می‌کند که با خودرویی در کلاس آفرودها سروکار دارید. پس روی لوکس‌بودنش، چندان حساب نکنید!

3- اینکه خودرویی با این سطح قیمتی و این ابهت، چرا باید سیستم تهویه دیجیتال داشته باشد، سوالی است که هنوز هم خیلی‌ها جوابش را نمی‌دانند. اما به هرحال باید بدانید که تنظیم شدت باد، تنظیم دما و تنظیم جهت پرتاب باد، بصورت برقی انجام می‌شود.

پیکاپ راین رپچر خودروسازان راین
پیکاپ راین رپچر (عکس از خودرونویس)

حال به سراغ مهم‌ترین امکانات راین رپچر برویم که عبارتند از:

  • دو ایربگ
  • کنترل پایداری
  • دوربین عقب
  • سنسور عقب
  • چراغ دی‌لایت
  • کیلس استارتر
  • تنظیم برقی آینه‌ها
  • گرمکن آینه‌ها
  • نمایشگر لمسی
  • کاور ضدخش برای محفظه بار

رقیبان راین رپچر در ایران

واقعیت اینجاست که عرضه راین رپچر، آن هم در شرایطی که شرکت‌های ایران خودرو، مکث موتور، کرمان خودرو، آمیکو و ... بدنبال عرضه پیکاپ‌های اتوماتیک هستند، شاید چندان منطقی به نظر نرسد اما با صرف‌نظر از این موضوع، می‌توان چنین گفت که باتوجه به ابعاد و اندازه‌های بزرگ راین رپچر، پیکاپ G9 از شرکت بهمن موتور و همچنین پیکاپ آرتیستون از شرکت آمیکو، می‌توانند رقیبان بسیار خوبی برای پیکاپ رپچر باشند. البته علاوه‌بر G9، محصولات جدید دیگری نیز برای رقابت با رپچر، آماده هستند که در مجموعه مقالات منتخب زیر، با برخی از آنها آشنا می‌شوید:

قیمت رپچر خودروسازان راین

باتوجه به قیمت انواع پیکاپ‌های بازار کشورمان که مجهز به گیربکس دستی هستند، می‌توان انتظار داشت که قیمت رپچر خودروسازان راین، حدود 1.1 تا 1.3 میلیارد تومان باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت خودروسازان راین، به همراه جزییات شرایط فروش فوری راین و پیش فروش راین، مقاله شرایط فروش خودروسازان راین را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران