• ون برقي رنو کانگو E-Tech

با پیمایش بیشتر نسبت رقبا

معرفی ون برقی رنو کانگو E-Tech

23 مهر 1401 16:24

یک سال پس از معرفی نسخه تجاری از رنو کانگو برقی، اکنون نسخه مسافری از این خودرو با لقب E-Tech نیز رونمایی شده است. رنو کانگو برقی E-Tech از نظر ظاهری با مدل تجاری تفاوت چندانی ندارد، فقط طرح جلوپنجره با نسخه­‌های بنزیل و دیزل متفاوت است.

براساس اعلام سازنده، رنو کانگو برقی E-Tech با یک بار شارژ می­‌تواند 285 کیلومتر مسافت طی کند که در صورت حرکت در داخل شهر، به 430 کیلومتر افزایش می‌­یابد.یک موتور برقی با 120 اسب‌­بخار قدرت و 245 نیوتن‌متر گشتاور روی محور جلو نصب شده است، که در حالت اقتصادی خروجی آن به 75 اسب­‌بخار محدود می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو نیز 110 کیلومتر برساعت خواهد بود.

باتری 45 کیلووات ساعت از برند CATL تامین شده و در میان دو محور قرار گرفته، که بالا رفتن کف خودرو به میزان 10 سانتی‌متر نسبت به نسخه مجهز به موتور درون­‌سوز را در پی داشته است.

ارتفاع صندلی­‌های عقب نیز افزایش یافته و به همین دلیل پس از خم شدن، سطح صاف در کابین حاصل نمی­‌شود. در نتیجه این عامل، فضای محفظه بار بین 850 تا 2500 لیتر متغیر خواهد بود، که نسبت به حداکثر فضای 3500 لیتر در مدل‌های درون‌­سوز به مراتب کمتر است.

علاوه بر پمپ گرما، فرمان و شیشه جلوی رنو کانگو برقی E-Tech نیز به گرمکن مجهز شده است. پورت شارژ روی دماغه قرار گرفته و به صورت استاندارد از شارژ 11 کیلووات پشتیبانی می­‌کند، اما با مبلغ اضافه، ظرفیت آن به 22 کیلووات ارتقا می‌­یابد.

ون برقی رنو کانگو E-Tech

براساس اعلام سازنده، رنو کانگو برقی E-Tech با یک بار شارژ می­‌تواند 285 کیلومتر مسافت طی کند که در صورت حرکت در داخل شهر، به 430 کیلومتر افزایش می‌­یابد. اینجاست که مهمترین برگ برنده رنو کانگو برقی E-Tech نسبت به رقبای اصلی آن یعنی سیتروئن ای-برلینگو، پژو ای-ریفتر، اوپل کومبو ای-لایف و فیات ای-دوبلو نمایان می­‌شود. تمامی این خودروها که محصول گروه استلانتیس هستند، به پیشرانه‌­ای با 136 اسب‌­بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور و باتری به ظرفیت 46.2 کیلووات ساعت مجهز شده­‌اند، که از موتور رنو نیرومندتر است، اما شعاع حرکتی همگی به 282 کیلومتر محدود شده، که به وضوح از محصول رنو کمتر است.

رنو کانگو برقی E-Tech در فرانسه و همراه با سایر نسخه­‌های کانگو تولید می‌شود.  فروش این خودرو از اوایل سال 2023 آغاز خواهد شد. انتظار داریم که مدتی بعد از رونمایی رنو کانگو برقی E-Tech، دو محصول مشابه یعنی نیسان تاون‌استار و مرسدس‌بنز سیتان هم معرفی شوند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران