• لوتوس اوايا Evija نسخه فيتيپالدي Fittipaldi

ادای احترام به راننده مشهور مسابقات

معرفی لوتوس اوایا فیتیپالدی

24 مهر 1401 17:41

لوتوس اوایا - Evija - که مدتی پیش توانست عنوان قدرتمندترین خودروی تولیدی جهان را به دست آورد، بار دیگر به سرخط خبرها بازگشته است. این اتفاق به بهانه معرفی نسخه فیتیپالدی - Fittipaldi - از این محصول رخ داده که برای ادای احترام به امرسون فیتیپالدی، راننده مشهور مسابقات طراحی شده است. این راننده برزیلی در سال 1972 موفق به کسب عنوان قهرمانی برای تیم لوتوس شد.

لوتوس اوایا نسخه Fittipaldi برای ادای احترام به امرسون فیتیپالدی، راننده مشهور مسابقات طراحی شده است. خطوط طلایی روی بدنه مشکی رنگ لوتوس اوایا فیتیپالدی با الهام از لوتوس تایپ 72 طراحی شده، ترکیبی با قدمت نیم قرن که با دست روی بدنه این خودروی اسپرت اجرا شده است. عدد 8 هم به یاد خودروی قهرمان در سال 1972 روی ستون B نقش بسته، درحالی‌که فرم باله عقب نیز با الهام از این خودرو طراحی شده است.

کابین لوتوس اوایا فیتیپالدی در هماهنگی با بدنه به رنگ مشکی درآمده، درحالی‌که برخی جزئیات همچون قطعات حاشیه دریچه هوا، نشان‌های روی فرمان، پدال‌ها، دکمه استارت و امضای امرسون فیتیپالدی روی داشبورد، با رنگ طلایی تزئین شده است.

کلید دایره‌­ای شکل در کنسول میانی برای زنده کردن خاطرات لوتوس تایپ 72 و با استفاده از آلومینیوم بازیافتی از خودروی مذکور ساخته شده است.

لوتوس اوایا فیتیپالدی

مشخصات فنی نسخه فیتیپالدی با نسخه عادی لوتوس اوایا این خودرو تفاوتی ندارد و همچنان چهار پیشرانه برقی با خروجی 2011 اسب‌­بخار قدرت و 1704 نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار دارد. شتاب صفر تا صد این خودرو در کمتر از 3 ثانیه قابل دسترس است، درحالی‌که در مدت کمتر از 9 ثانیه، به سرعت 300 کیلومتر برساعت خواهد رسید. حداکثر سرعت لوتوس اوایا Fittipaldi نیز 350 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

بنابر اعلام لوتوس، این سوپراسپرت برقی می‌­تواند با یک بار شارژ باتری، 402 کیلومتر مسافت را (براساس استاندارد WLTP) بپیماید.

لوتوس اوایا فیتیپالدی

قهرمان مسابقات فرمول یک در سال 2009 یعنی جنسن باتن، نخستین کسی است که شانس نشستن پشت فرمان این لوتوس تولیدمحدود را به دست آورده و مسیری به طول 3.5 کیلومتر را در پیست اختصاصی لوتوس در Hethel با آن رانندگی کرده است. البته وی فرصت رانندگی با لوتوس تایپ 72 مدل 1972 متعلق به امرسون فیتیپالدی را نیز به دست آورده است.

8 نمونه از تیراژ 130 دستگاهی لوتوس اوایا به نسخه Fittipaldi تعلق دارد، که از اوایل سال آینده میلادی به مشتریان تحویل خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران