• نسخه FTributo Special مازراتي گيبلي
  • نسخه FTributo Special مازراتي لوانته

ادای احترام به نخستین بانوی حاضر در مسابقات فرمول یک

معرفی نسخه FTributo Special از مازراتی گیبلی و لوانته

25 مهر 1401 10:41

هرچند لقب افتخارآمیز «نخستین محصول برقی مازراتی» مدتی پیش نصیب مازراتی گرن‌توریسمو فولگوره EV شد، اما خودروساز ایتالیایی از سایر محصولات خود غافل نمانده است. مثال بارز این امر، معرفی نسخه سفارشی FTributo Special از دو مدل گیبلی و لوانته است، که برای ادای احترام به نخستین بانوی حاضر در مسابقات گرندپری فرمول یک یعنی ماریا ترزا دی فیلیپیس طراحی شده. نکته مهم این‌که وی با مازراتی 250F در مسابقه حاضر شده بود.

نسخه سفارشی FTributo Special از دو مدل گیبلی و لوانته، برای ادای احترام به نخستین بانوی حاضر در مسابقات گرندپری فرمول یک یعنی ماریا ترزا دی فیلیپیس طراحی شده است.دو رنگ نارنجی Arancio Devil و خاکستری Grigio Lamiera، نخستین عامل ایجاد تمایز میان این نسخه سفارشی با سایر نمونه‌­ها خواهد بود.

روکش‌های چرم PienoFiore کابین و برخی جزئیات همچون نشان‌های روی گلگیر، ستون C و جزئیات رینگ‌ها در نمونه‌­های نارنجی رنگ، با آبی کبالت و رینگ‌ها با Grigio Opaco تزئین شده است، درحالی‌که اگر بدنه خودرو را به رنگ خاکستری سفارش دهید، موارد مذکور با نارنجی و رینگ‌ها با مشکی براق تزئین خواهد شد.

مازراتی لوانته FTributo به رینگ‌های 21 اینچی Anteo مجهز شده، درحالی‌که برای گیبلی مشابه سایر مدل‌هاست.

ظاهراً تغییرات سری FTributo تنها به ظاهر خودروها محدود شده، چراکه مازراتی هیچ حرفی از تغییرات فنی به میان نیاورده است. مازراتی گیبلی را می‌­توان با پیشرانه V8 با 572 اسب‌­بخار قدرت یا پیشرانه 6 سیلندر توئین توربو با 424 اسب‌بخار قدرت سفارش داد.

نسخه FTributo Special مازراتی لوانته

مازراتی لوانته هم با پیشرانه­‌های مشابه عرضه شده که به ترتیب 523 یا 572 (در نسخه Trofeo) و 424 اسب­‌بخار قدرت تولید می­‌کند.

خانم دی فیلیپیس قبل از حضور موفقیت­‌آمیز در فرمول یک، توانسته بود در سی و نهمین دوره از مسابقات Targa Florio در 1955، عنوان چهارم در کلاس 2 لیتری را به دست آورد. وی که در میان طرفداران و رقبا به لقب The She-Devil مشهور بود، در مسابقات فرمول یک سال 1958 نیز به همراه مازراتی شرکت کرد.

 FTributo Special مازراتی لوانته

سری FTributo Special براساس اعلام مازراتی در تعداد محدود تولید خواهد شد، هرچند که صحبتی از تیراژ ، قیمت و زمان تحویل این خودروها به میان نیامده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران