• کانسپت ميتسوبيشي XFC

برای بازار کشورهای جنوب شرق آسیا

معرفی کانسپت میتسوبیشی XFC

27 مهر 1401 16:40

شرکت میتسوبیشی، کانسپت XFC را قبل از ارائه در نمایشگاه خودروی ویتنام، به تاریخ 26 تا 30 اکتبر، رونمایی کرد‌. این کانسپت در واقع پیش‌نمایشی از یک کراس‌اور کامپکت جمع‌و‌جور است، که سال آینده در برخی از کشورهای جنوب شرقی آسیا عرضه خواهد شد.

مدیرعامل میتسوبیشی گفت، که این کراس‌اور کامپکت در سال 2023 در کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند ویتنام عرضه می‌شود.کانسپت XFC، جدیدترین ساخته میتسوبیشی است که به پوشش بصری Dynamic Shield مجهز شده است و چراغ‌های L شکل جلو به آن متصل می‌شوند. پایین این چراغ‌ها، چراغ دی‌لایت روزنه‌ای شکل قرار گرفته است. هنگامی که دو قسمت چراغ به یکدیگر متصل می‌شوند، حرف T را شکل می‌دهند.

قوس چرخ‌ها بزرگ شده است‌‌. خط پایین پنجره‌ها، پس از عبور از لاستیک عقب، به سمت بالا می‌رود. در بخش عقب، چراغ‌های T شکل دیده می‌شوند که هماهنگی خوبی با چراغ‌های جلو دارند.

میتسوبیشی می‌گوید که فضای داخلی کانسپت میتسوبیشی XFC طوری طراحی شده است تا دید به جلو بهتر باشد. داخل کابین یک صفحه‌نمایش دیجیتال دوگانه دیده می‌شود که از صفحه کیلومتر و ابزار راننده و نمایشگر اطلاعات و سرگرمی تشکیل شده است. این نمایشگر اطلاعاتی مانند نویگیشن، وضعیت سطح جاده و سایر اطلاعات ضروری را ارائه می‌دهد.

کانسپت میتسوبیشی XFC

اطلاعات فنی کانسپت میتسوبیشی XFC منتشر نشده است؛ اما میتسوبیشی می‌گوید که این کانسپت چهار حالت رانندگی دارد که عبارتند از Normal , Wet , Gravel و Mud. حالت Wet برای اولین بار در محصولات میتسوبیشی قرار گرفته است. این حالت به صورت ویژه برای شرایط کشورهای آسیای جنوب شرقی طراحی شده است، تا هنگامی که جاده‌ها دچار سیل‌زدگی شدند، یک رانندگی ایمن ارائه دهد.

کانسپت میتسوبیشی XFC در سگمنت B قرار دارد و و در صورت تولید با خودروهایی مانند هیوندای کرتا، کیا سلتوس، نیسان کیکس، هوندا HR-V و مزدا CX-3 رقابت می‌کند.

کانسپت میتسوبیشی XFC

مدیرعامل میتسوبیشی گفت که این کراس‌اور کامپکت در سال 2023 در کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند ویتنام عرضه می‌شود. همچنین این شرکت قصد دارد تا نسخه‌ای الکتریکی را نیز به خط تولیدش اضافه کند، که در سایر کشورهای خارج از این منطقه نیز عرضه شود.

میتسوبیشی قبلاً با مدل ASX، که اولین بار در سال 2010 معرفی شد، به بازار کراس‌اورها وارد شد. اکنون جدیدترین به‌روزرسانی میتشوبیشی ASX در اروپا، در اصل یک رنو کپچر تغییریافته است. بازارهایی مانند استرالیا، همان نسل اول را با اصلاحات و ارتقاها دریافت می‌کنند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران