پیکاپی برقی با قابلیت پیمایش 640 کیلومتر

معرفی جی ام سی سیرا EV

30 مهر 1401 10:48

با معرفی سی­یرا EV، شرکت جی ­ام­ سی اکنون دو پیکاپ برقی در میان محصولات خود دارد. این خودرو از اوایل سال 2024 در نمایندگی‌های این برند در کنار هامر EV قرار می‌­گیرد.

جی ­ام­ سی سی­یرا EV علاوه بر قابلیت حرکت چرخنگی و پیشرانه قدرتمند، قیمت بالایی هم دارد، چراکه نخستین تریم این خودرو، دنالی Edition 1 با قیمت 108,695 دلار معرفی شده است. البته تریم‌های ارزانتر هم بعدا معرفی خواهند شد.

مشخصات فنی جی ام سی سییرا EV

همچون سیلورادو EV، جی ­ام ­سی سی­یرا EV هم براساس ساختار مستقل از شاسی شکل گرفته و باتری آن به عنوان عضوی از ساختار اصلی، نصب شده است. این پیکاپ برقی می‌­تواند با یک بار شارژ، 640 کیلومتر مسافت طی کند و با اتصال به جریان سریع 350 کیلووات، نیروی لازم برای پیمودن 160 کیلومتر را ظرف 10 دقیقه به دست آورد.

با 754 اسب­‌بخار قدرت و 1064 نیوتن‌متر گشتاور، جی­ ام ­سی سی­یرا EV نود اسب­‌بخار قوی‌­تر از سیلورادو EV است و در حالت Max Power، براساس اعلام سازنده می‌­تواند ظرف 4.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد.

فرمان‌پذیری چهار چرخ، سیستم تعلیق بادی با قابلیت افزایش و کاهش ارتفاع به میزان 5 سانتی‌متر، ظرفیت 4.3 تنی یدک­‌کشی و قابلیت حمل 590 کیلوگرم بار، از دیگر ویژگی‌های جی ­ام ­سی سی­یرا EV است.

کابین و امکانات جی ام سی سییرا EV

فضای کابین جی ­ام ­سی سی­یرا EV در تریم دنالی بسیار متفاوت از سیلورادو طراحی شده است و مواردی همچون نمایشگر 16.8 اینچی عمودی، صفحه پشت آمپر 11.8 اینچی، نمایشگر هداپ با قابلیت تابش تصویر به شیشه جلو، تریم چوب و آلومینیوم، سقف پانوراما، 14 دوربین، سیستم صوتی Bose و سامانه سوپر کروز را به همراه دارد. به لطف سامانه استارت هندزفری، تنها با همراه داشتن کلید خودرو، می­‌توانید بدون فشردن دکمه استارت، شروع به رانندگی کنید.

جی ­ام ­سی سی­یرا EV حتی می­‌تواند نیروی لازم برای نیازهای ضروری یک خانه به مدت 21 روز را فراهم کند. اگر Power Station Pro را برای سی­یرا EV سفارش دهید، مولد برق 10.2 کیلووات با 10 خروجی برق را در اختیار خواهید داشت که می‌­تواند نیازهای یک کارگاه را برآورده سازد.

جی ­ام ­سی سی­یرا EV تنها به صورت دو کابین با محفظه بار به طول 1.8 متر تولید می‌­شود. به واسطه یک در میانی، ارتباط فضای کابین با محفظه بار برقرار شده و طول این بخش به 2.7 متر افزایش می­‌یابد. اگر در صندوق مولتی پرو با قابلیت خم شدن به پایین را نیز به این‌ها اضافه کنید، محفظه بار به طول 3.35 متر را در اختیار خواهید داشت.

قیمت جی ام سی سییرا EV

لازم به یادآوری است که تجهیزات رفاهی مذکور تنها در تریم پرچمدار دنالی Edition 1 موجود است. این خودرو با قیمت 108,695 دلار از اوایل سال 2024 وارد نمایندگی‌ها خواهد شد.

آن طور که در سایت motor1.com آمده است، جی­ ام­ سی اعلام نموده که تریم‌های AT4 و Elevation از سی­یرا EV با قیمتی در محدود 50 هزار دلار در سال 2025 عرضه خواهند شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران