• آي ام L7 نسخه Snake Performance
  • آي ام L7 نسخه Snake Performance
  • آي ام L7 نسخه Snake Performance

رقیب چینی پورشه تایکان توربو S

معرفی آی ام L7 Snake Performance

13 آبان 1401 19:34

برند تازه تاسیس IM که نام خود را از حروف اول عبارت Intelligence in Motion یا «هوشمند متحرک» به عاریت گرفته، با مشارکت سایک (64 درصد)، علی بابا (18 درصد) و فرمانداری ایالت شانگهای (18 درصد) در سال 2020 تاسیس شده است.

مشخصات فنی آی ام L7 نسخه Snake Performance

اکنون نسخه نیرومند Snake Performance از IM L7 هم در دو نسخه وارد میدان شده است. تریم Lite که 605 اسب­‌بخار قدرت و 730 نیوتن متر گشتاور، فرمان مستطیل-شکل و روکش جیر صندلی‌ها را به همراه دارد. شتاب صفر تا صد این نسخه 3.7 ثانیه اعلام شده و امکان انتخاب سه رنگ مات برای بدنه فراهم است.

آی ام L7 نسخه Snake Performance

اما نسخه دیگری از این مدل با لقب Record هم طراحی شده است، که با تقویت سیستم تعلیق و ترمزهای برمبو، رینگ‌های سبک­ وزن، تغییر در عملکرد فرمان و برنامه­‌ریزی سیستم الکترونیکی همراه شده است.

شرکت سازنده برای اثبات توانایی فنی این نسخه از مدل نیرومند Snake Performance، این خودرو را به پیست بین­‌المللی Zhejiang برده و زمان 1 دقیقه و 42.212 ثانیه را به ثبت رسانده، که ظاهراً 2 ثانیه سریع‌تر از عملکرد پورشه تایکان توربو S بوده است.

آی ام L7 نسخه Snake Performance

طراحی آی ام L7 نسخه Snake Performance

فرم ∑ شکل چراغ‌های دیلایت، تزئین بدنه با رنگ خاکستری مات، چراغ‌های سرتاسری عقب و دستگیره­‌های مخفی‌­شونده درها، مهمترین نکات قابل توجه در طراحی ظاهری آی ام L7 Snake Performance است.

آی ام L7 نسخه Snake Performance

قیمت آی ام L7 نسخه Snake Performance

آی ام L7 نسخه Snake Performance با قیمت 66 و 80 هزار دلار برای نسخه­‌های Lite و Record در معرض فروش قرار گرفته است. براساس اعلام رسانه­‌های چینی، این مدل در تیراژ محدود تولید خواهد شد.

 

مشخصات آی ام IM L7 نسخه استاندارد

اکنون نخستین نمونه­‌ها از اولین محصول این برند یعنی مدل سدان IM L7 وارد بازار شده است. این سدان 5.098 متری با ضریب درگ 0.21 بدنه، در کابین هم فضایی جادار با چندین نمایشگر، شارژر بی‌سیم و سامانه خودران سطح 2 را فراهم کرده است.

شاسی IM L7 با سیستم تعلیق تطبیق‌­پذیر و سامانه چهار چرخ محرک، توسط شرکت انگلیسی Williams Advanced Engineering طراحی شده است.

IM L7 به دو موتور برقی با مجموع خروجی 578 اسب‌­بخار قدرت و 725 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است و می­‌تواند ظرف 3.87 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. مجموعه باتری به ظرفیت 93 کیلووات ساعت نیز شعاع حرکتی 615 کیلومتر را برای این خودرو فراهم نموده، رقمی که براساس استاندارد چینی CLTC اعلام شده است.

شاید مهمترین نکته درباره آی ام L7، ثبت رکورد «طولانی­‌ترین دریفت با خودروی برقی روی سطح خیس» در رکورد جهانی گینس باشد، چرا که این سدان چینی توانسته با پیمودن 43.646 کیلومتر مسافت به صورت دریفت، رکورد پورشه تایکان را پشت سر بگذارد.

IM L7 با قیمت 51 الی 56 هزار دلار در چین عرضه شده است و ظاهرا با تیراژ ماهانه هزار دستگاه به فروش می­‌رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران
فرهود 1402/11/27
خدایا بهترین ماشین رو من دارم
پاسخ
0
0
0