• هيونداي لافستا N لاين

سدان اسپرت برای مشتریان چینی

معرفی هیوندای لافستا N Line

3 آبان 1401 11:21

هیوندای لافستا N Line درواقع نسخه اسپرت از خودرویی سدان با ابعادی میان النترا و سوناتا است که از سال 2018 توسط شراکت بیجینگ-هیوندای و به طور انحصاری برای بازار چین تولید می‌­شود.

ظاهر هیوندای لافستا نسخه N Line به واسطه مواردی شامل سپرهای متفاوت، هواکش تزئینی روی کاپوت، رنگ جدید مشکی مات برای تزئین بدنه و باله بزرگ عقب، از مدل استاندارد متمایز شده است.بد نیست بدانید هیوندای لافستا در سال 2019 موفق به جلب نظر 99 هزار مشتری شد، اما فروش این خودرو در سال 2021 به تنها 9,490 دستگاه کاهش یافت. به همین دلیل بوده که خودروساز کره‌­ای، برخی تغییرات را برای این محصول درنظر گرفته است.

مثلاً با توجه به مشوق­‌های مالیاتی دولت چین برای پیشرانه­‌های با حجم کمتر از 1.5 لیتر، خریداران لافستا اکنون می‌­تواند، پیشرانه 1.5 T-GDI با 200 اسب‌­بخار قدرت و 253 نیوتن‌متر گشتاور را نیز سفارش دهند.

اما ظاهر نسخه N Line به واسطه مواردی شامل سپرهای متفاوت، رکاب‌های جانبی، جلوپنجره و آینه­های جانبی مشکی، هواکش تزئینی روی کاپوت، نشان N Line روی گلگیر جلو، کالیپرهای قرمز، رنگ جدید مشکی مات برای تزئین بدنه و باله بزرگ عقب، از مدل استاندارد متمایز شده است. به دلیل نصب سپرهای جدید، طول کلی بدنه با 30 میلیمتر افزایش به 4.69 متر افزایش یافته است.

هیوندای لافستا N لاین

هیوندای لافستا N Line به پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ با 200 اسب­بخار قدرت مجهز شده که نسبت به مدل استاندارد، با 10 واحد افزایش نیرو مواجه شده است. هرچند فعلا از میزان گشتاور خبر نداریم ولی نیروی پیشرانه از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخها منتقل می­شود.

فضای کابین هیوندای لافستا N Line به واسطه دو نمایشگر 10.25 اینچی پشت آمپر و اطلاعات سرگرمی، طراحی جدید کنسول میانی و جایگزینی اهرم تعویض دنده با دکمه، متفاوت از مدل‌های قبلی به نظر می‌­رسد.

حالت رانندگی Sport نیز به طور اختصاصی برای این مدل درنظر گرفته شده است.

هیوندای لافستا N لاین

نکته جالب این‌که ظاهراً به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس هیوندای-بیجینگ، مشتریان می‌­توانند ترکیب آبی و نارنجی تیم Gulf Oil با شماره 20 را نیز سفارش دهند.

آن طور که در سایت autoreview.ru آمده است، فروش هیوندای لافستا N Line ظرف چند هفته آینده آغاز خواهد شد. از قیمت این مدل اطلاعی نداریم، ولی نسخه فعلی لافستا با محدوده قیمت 18 الی 21 هزار دلار به فروش می‌­رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران