• کارس اوور برقي اشکودا انياک iV نسخه RS

کراس‌اور برقی اسپرت

معرفی اشکودا انیاک iV نسخه RS

4 آبان 1401 15:08

با رونمایی از اشکودا انیاک iV نسخه RS، شاهد تولد یک خودروی برقی با ظاهر و مشخصات فنی هیجان‌­انگیز هستیم.

طراحی اشکودا انیاک iV نسخه RS

فرم انتهای بدنه از حالت خمیده در نسخه کوپه فاصله گرفته و شکل کاربردی­‌تری دارد. ضریب درگ نیز از 0.234 در انیاک کوپه نسخه RS به 0.265 رسیده، که همچنان رقمی قابل توجه است.

رنگ سبز Mamba که قبلاً برای اوکتاویا RS عرضه شده، اکنون برای اشکودا انیاک  iV نسخه RS هم قابل انتخاب است. رینگ‌های 20 اینچی استاندارد (21 اینچی سفارشی)، چراغ‌های LED جلو با چیدمان ماتریسی، باله سقفی عقب، مجموعه قطعات مشکی رنگ، نشان RS روی گلگیرهای جلو، جلوپنجره نورانی با 131 چراغ LED و رقص گرافیکی چراغ‌های جلو و عقب در هنگام باز کردن قفل درها، هیجان بصری این خودرو را افزایش داده است.

کارس اوور برقی اشکودا انیاک iV نسخه RS

در فضای کابین اشکودا انیاک iV نسخه RS نیز صندلی‌های اسپرت با پشتیبانی بهتر از کمر و پشت ­سری یکپارچه با صندلی، روکش پارچه Suedia به رنگ مشکی برای صندلی‌ها و داشبورد با دوخت سبز، تریم فیبرکربن مصنوعی در پوشش داخلی درها، فرمان D شکل، نورپردازی داخلی به رنگ سبز و تزئین ستون‌ها با رنگ مشکی، جلب نظر می‌­کند.

مشخصات فنی اشکودا انیاک iV نسخه RS

اشکودا انیاک iV نسخه RS به دو موتور برقی مجهز شده است، که هرکدام روی یکی از محورها قرار گرفته و مجموعاً 295 اسب­‌بخار قدرت و 460 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند. در فولکس ­واگن ID.4 GTX و ID.5 GTX نیز شاهد همین چیدمان هستیم. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت اشکودا انیاک iV نسخه RS نیز به ترتیب 6.5 ثانیه و 180 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

ذخیره مجموعه باتری لیتیوم-یون 82 کیلووات ساعت این خودرو در صورت اتصال به جریان سریع 135 کیلووات، ظرف 36 دقیقه از 10 به 80 درصد می‌­رسد.

کارس اوور برقی اشکودا انیاک iV نسخه RS

شعاع حرکتی اشکودا انیاک iV نسخه RS براساس استاندارد WLTP، پانصد کیلومتر اعلام شده، که تنها 45 کیلومتر از نسخه کوپه کمتر است.

علاوه بر حالت‌های رانندگی اکو (اقتصادی)، کامفورت (راحت)، نرمال (عادی) و اسپرت، یک حالت جدید به نام Traction یا کشش هم برای اشکودا انیاک iV نسخه RS پیش‌­بینی شده است، که در مسیرهای لغزنده و سرعت بالاتر از 20 کیلومتر برساعت، سامانه AWD را فعال می­‌کند.

برنامه عرضه اشکودا انیاک iV نسخه RS

فروش اشکودا انیاک iV نسخه RS از سال آینده آغاز خواهد شد. نسخه کوپه این خودرو از سال 2020 وارد بازار شده و تاکنون به تعداد صد هزار دستگاه تولید شده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران