برپایه مرسدس-می‌باخ GLS

شاسی بلند زرهی دارتز

5 آبان 1401 11:21

ده سال پیش، ساشا بارون کوهن با حضور در فیلم کمدی «دیکتاتور»، مخاطبان را تحت تاثیر قرار داد. اما نقش اول فیلم، یک شاسی‌­بلند عجیب در اختیار داشت که در تیراژ سه دستگاه و توسط شرکت دارتز (Dartz) برای حضور در این فیلم ساخته شده بود.

این شاسی بلند زرهی برپایه مرسدس-می‌باخ GLS ساخته شده است و دارتز قیمت آن را یک میلیون دلار اعلام کرده است.با گذشت یک دهه از نمایش این فیلم، دارتز تصمیم گرفته یک نسخه ویژه از شاسی‌­بلند مذکور را با نام بسیار عجیب و

طولانی «Prombron The Dictator Aladeen Edition MMXXII» معرفی کرده است. برخلاف مدل قبلی، این خودرو در تعداد بسیار محدود 10 دستگاه به صورت عمومی فروخته می­‌شود.

البته تفاوت‌هایی اساسی میان نمونه حاضر در فیلم با مدل اخیر وجود دارد. اولین و شاید مهمترین نکته اینکه، برخلاف مدل موجود در فیلم که براساس هامر H2 شکل گرفته بود، مدل جدید براساس مرسدس-می‌باخ GLS ساخته شده است.

پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو هم پس از تغییرات نرم­‌افزاری و سخت­‌افزاری، اکنون 800 اسب‌­بخار قدرت و هزار نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و می‌­تواند این خودروی سه تنی را ظرف تنها 3.8 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برساند. حداکثر سرعت این خودرو نیز 280 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

علی‌رغم زیرساخت مشترک، در بدنه محصول دارتز هیچ قطعه مشترکی با می‌باخ GLS وجود ندارد. این خودروی زرهی در برابر گلوله­‌های کالیبر 0.5 مقاوم است، درحالی‌که با پرداخت مبلغ اضافه، در برابر نارنجک دستی و مین هم مقاوم می­‌شود. اگر هنوز هم احساس امنیت نمی‌­کنید، متخصصان دارتز یک کلاه ایمنی و چتر ضدگلوله از جنس پوست تمساح یا مار پیتون را نیز برای شما تدارک می‌بینند. اما نکته مهم‌تر این‌که قطعات در بدنه جعبه‌­ای شکل این خودروی زرهی با ورقه طلا روکش شده است.

لئونارد یالنکوویچ بنیان‌گذار دارتز به نشریه دیلی میل اظهار نموده است، که پس از اعتراضات مخاطبان، این شرکت تصمیم گرفته از چرم طبیعی برای تزئین کابین محصول خود استفاده نکند. براساس اعلام وی، در صورت وجود تقاضای بیشتر، این خودرو در تیراژ بیش از 10 دستگاه تولید خواهد شد.

قیمت پایه دارتز Prombron The Dictator Aladeen Edition MMXXII توسط سازنده یک میلیون دلار اعلام شده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران