خودروهایی جذاب و متفاوت

معرفی محصولات نیسان در نمایشگاه SEMA 2022

8 آبان 1401 13:55

هرچه به انتهای ماه اکتبر نزدیک می­‌شویم، هیجان علاقمندان خودروهای اسپرت برای دیدار از نمایشگاه SEMA افزایش می‌­یابد. هرچند برخی شرکت‌ها از حضور در این نمایشگاه انصراف داده‌­اند، اما نیسان قصد دارد با چند کانسپت و مدل مسابقه‌­ای در این رویداد شرکت نماید.

نیسان Z در SEMA 2022

نیسان Z در SEMA 2022

نیمی از خودروهای نیسان در نمایشگاه SEMA، نسخه­‌های تغییر یافته از نیسان Z هستند. البته تنها یکی از این خودروها که با رنگ‌های نمادین Nismo یعنی قرمز، سفید و مشکی تزئین شده، اجازه حرکت در معابر را به دست آورده است. به جای باله بزرگ یا کیت قطعات عجیب، این خودرو با نقوش گرافیکی، رینگ‌های 19 اینچی LM-RS1 نیسمو با تایرهای RE71RS بریجستون، کاهش ارتفاع و تریم فیبرکربن در بدنه و کابین، چهره‌­ای هیجان­‌انگیز را به نمایش گذاشته است.

پیشرانه 3 لیتری V6 توئین توربو هم مورد بهسازی قرار گرفته و در کنار سیستم اگزوز نیسمو با خروجی 2.25 اینچی، صدایی هیجان­‌انگیز تولید می­‌کند. از خروجی این مجموعه خبر نداریم، ولی کلاچ با دیسک دوتایی و فلایویل نیسمو، برای تحمل 800 اسب‌­بخار قدرت و 1016 نیوتن‌متر گشتاور آمادگی دارد. نیروی توقف هم از کالیپرهای شش و چهار پیستون در محورهای جلو و عقب تامین می‌شود.

نیسان Z در SEMA 2022

غیر از این، یک نیسان Z دیگر در این نمایشگاه حاضر خواهد شد، که پیشرانه GT-R با 1300 اسب‌­بخار قدرت را در سینه دارد. هدایت این خودرو در مسابقه فرمولا دریف برعهده Chris Forsberg خواهد بود. نمونه دیگری از نیسان Z که مطابق قوانین GT4 آماده شده است، نیز در SEMA 2022 به نمایش درمی­‌آید.

نیسان آرییا در SEMA 2022

نیسان آرییا در SEMA 2022

یکی از کانسپت‌های جالب نیسان در نمایشگاه SEMA 2022، آرییا Surfwagon است که توسط شرکت Tommy Pike Customs ساخته شده است. بدنه این خودرو با وینیل و قطعات کروم به نحوی روکش شده که تزئینات چوبی خودروهای کلاسیک را تداعی کند. رینگ‌های آبی با حاشیه سفید، حال و هوای کلاسیک را تشدید کرده و در عین حال با تخته موج سواری به طول 2.1 متر، هماهنگ شده است.

نیسان سانی در SEMA 2022

نیسان سانی در SEMA 2022

یک نیسان سانی پیکاپ 1987 که موتور برقی نیسان لیف را در سینه دارد، نماینده دیگری از نیسان است که قصد دارد ترکیب کهنه و نو را به نمایش بگذارد. این خودرو به مالک کمپانی Tommy Pike Customs تعلق داشته و مجموعه باتری 40 کیلووات ساعت و یک موتور برقی با 147 اسب­‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور را به همراه دارد، که دو برابر قدرت و سه برابر گشتاوری است که نیسان سانی در زمان تولید در اختیار داشت. سیستم تعلیق مشترک با 240SX و لیف، رینگ‌های 17 اینچی Rotiform و کاهش ارتفاع، از دیگر ویژگی‌های این خودرو است.

نیسان فرانتیر در SEMA 2022

نیسمو آفرود فرانتیر V8، نماینده دیگر نیسان در نمایشگاه SEMA 2022 است که به پیشرانه 8 سیلندر 5.6 لیتری برگرفته از نیسان تایتان مجهز شده است و به لطف ورودی هوا از برند نیسمو و سیستم اگزوز جدید، احتمالا نیرویی بیشتر از 400 اسب­‌بخار قدرت و 560 نیوتن‌متر گشتاور این پیشرانه در حالت استاندارد به همراه دارد.

نمونه دیگری از فرانتیر با همکاری Forsberg Racing و برای حضور درمسابقات Baja طراحی شده است، که سیستم تعلیق کاملاً متفاوت، مجموعه قطعات فیبرکربن، ریل سقفی، سپر استیل، ارتفاع بیشتر و برخی موارد دیگر را به همراه دارد.

نیسان فرانتیر در SEMA 2022

نیسان فرانتیر Street Truck Project که توسط شرکت Christina Roki آماده شده هم با رنگ‌های سفید، مشکی و قرمز تزئین شده است و رینگ‌های 20 اینچی Black Rhino Kaizen، بادی کیت Performance Lab Detroit و چراغ‌های جلو با زمینه تیره را به همراه دارد.

آنطور که در سایت motor1.com نوشته است، نمایشگاه SEMA 2022 از اول تا چهارم نوامبر در لاس وگاس برگزار می‌­شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران