همزمان با افتتاح مرکز طراحی GAC در میلان

معرفی کانسپت گک Barchetta

9 آبان 1401 19:09

گروه خودروسازی چینی گک (Guangzhou Automobile Group Co) اولین مرکز تحقیق و توسعه خود را در اروپا افتتاح کرد. این شرکت، شهر میلان در ایتالیا را برای مرکز خود انتخاب کرده است‌ و کانسپت Barchetta را نیز در این مکان معرفی و رونمایی کرد.

همزمان با افتتاح مرکز طراحی GAC در میلان، از کانسپت Barchetta رونمایی شد. این کانسپت بسیار آینده‌نگر به نظر می‌رسد و ارتفاع خیلی کمی دارد. طراحان در این مرکز با همکاران خود در لس‌آنجلس آمریکا و شانگهای چین، کار می‌کنند تا وسایل نقلیه آینده گک و زیرمجموعه‌های آن (آیون، هایکان و ترامپچی) را طراحی کنند.

شروع این همکاری با کانسپت Barchetta است. این کانسپت بسیار آینده‌نگر به نظر می‌رسد و ارتفاع خیلی کمی دارد. چرخ‌های آن فاق بسیار کمی دارد و در ظاهر به سختی دیده می‌شود.

کانسپت Barchetta هیچ در، پنجره و یا شیشه جلو ندارد‌. دو حفره در پنل‌های کناری آن ایجاد شده که یادآور کانسپت Bertone 1970 Lancia Stratos Zero است‌. رینگ‌های آن از سیم مفتولی ساخته شده است.

با توجه به رندرها، دو واحد الکتریکی دیده می‌شود. یک GPU و یک CPU در سمت سرنشین وجود دارد.

مرکز تحقیق و توسعه اروپایی گک، در بلوک طراحی Via Tortona در میلان قرار گرفته است. این ساختمان استودیوی Giovanni Gastel، عکاس، نویسنده و شاعر مشهور میلانی، بوده است‌ که اکنون به یک مرکز جهانی طراحی تبدیل شده است. این شرکت امیدوار است که این مرکز جدید به یک مرکز طراحی جهانی تبدیل شود و آماده پذیرش استعدادها از ایتالیا و سراسر جهان است‌. شرکت گک یک استودیوی طراحی در شانگهای دارد و طراحان پیشرفته آن در لس‌آنجلس نیز هستند.

تیم طراحی گک از 25 کارمند تشکیل شده که توسط Stephane Janin، طراح فرانسوی، مدیریت می‌شود. این طراح از RCA فارغ‌التحصیل شده و تجربه کار در رنو، داچیا، آلپاین، سامسونگ موتورز، اینفینیتی و نیسان را دارد. وی گفت که محل جدید مرکز طراحی مهم است؛ زیرا طراحان به الهام‌بخشی نیاز دارند و شهرهای بزرگ محل مناسبی برای این کار هستند. وی تاکید کرد که این استودیو کاملاً دیجیتال است.

رئیس مرکز تحقیق و توسعه گک، Zhang Fan، گفت که طراحی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های گروه گک است و در بازار این روزها، یک عامل مهم در تصمیم‌گیری مشتریان است. وی افزود که آن‌ها شهر میلان را به عنوان اولین مرکز طراحی در اروپا انتخاب کرده‌اند، زیرا مرکز طراحی و هنر است‌. او مطمئن است که این مرکز به محلی برای خلاقیت و نوآوری و توسعه ایده‌ها بین چین، ایتالیا و سایر نقاط جهان، تبدیل خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران