• فورد رنجر رپتور باجا 1000
  • حضور فورد رنجر رپتور در Baja 1000

پیکاپی آفرود با سوخت ترکیبی

حضور فورد رنجر رپتور در Baja 1000

11 آبان 1401 14:44

شرکت فورد تصمیم گرفته نسخه ویژه‌­ای از مدل رنجر رپتور را برای حضور در مسابقه Baja 1000 آماده سازد، رویدادی که به عنوان یکی از مهمترین مسابقات بیراهه‌­نوردی، اواخر این ماه در Baja California Peninsula برگزار خواهد شد. پیش از این، مدل‌های F-150 رپتور و برانکو R به عنوان نماینده فورد در این مسابقه حاضر شده‌­اند.

یکی از ویژگی‌های جالب فورد رنجر رپتور حاضر در رقابت امسال، سازگاری موتور این خودرو با سوخت ترکیبی است.فورد سابقه­‌ای طولانی در این رقابت دارد چراکه در سال 1969 یعنی 53 سال پیش، یک برانکو کلاسیک با هدایت رود هال و لری مینور، قهرمانی Baja را به دست آورد.

یکی از ویژگی‌های جالب فورد رنجر رپتور حاضر در رقابت امسال، سازگاری موتور این خودرو با سوخت ترکیبی است، بدین معنا که 30 درصد سوخت موجود در باک که توسط شل تامین شده، از مواد طبیعی بازیافتی همچون روغن سبزیجات ساخته شده است.

فورد رنجر رپتور برای مطابقت با قوانین Baja به مواردی همچون اسنورکل بزرگ و چراغ‌های LED اضافه در جلو و عقب بدنه مجهز شده است. تغییرات دیگری شامل افزایش 5 سانتی‌متری عرض گلگیرها، رینگ‌های Method Racing با تایرهای آفرود بی­‌اف گودریچ، افزایش 7.5 سانتیمتری ارتفاع بدنه، سپرهای آفرود، میله‌­های حفاظتی داخل کابین، دو چرخ زاپاس و جک در بخش بار و حذف در صندوق هم برای این پیکاپ مسابقه­‌ای درنظر گرفته شده است.

فورد رنجر رپتور باجا 1000

پیش از حضور در کالیفرنیا برای مسابقه، فورد رنجر رپتور در استرالیا مورد آزمایش قرار گرفته است، تا از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل شود. در واقع ساخت نسخه Baja از فورد رنجر رپتور، تحت همکاری مشترک فورد پرفورمنس با شرکت استرالیایی Kelly Racing و کمپانی آمریکایی Lovell Racing اتفاق افتاده است.

بد نیست بدانید که در نسخه عادی این خودرو هم یک حالت رانندگی به نام Baja پیش‌­بینی شده است. نسل قبلی فورد رنجر رپتور به پیشرانه 4 سیلندر توربودیزل مجهز شده بود، اما در مدل جدید از پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر اکوبوست استفاده شده است.

فورد رنجر رپتور باجا 1000

انتظار داریم که فروش این پیکاپ میان­‌سایز از اواخر سال 2022 در ایالات متحده آغاز شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران