رونمایی از ماسل‌کار برقی در SEMA 2022

معرفی دوج چارجر دیتونا SRT Stryker Red

11 آبان 1401 14:59

در اواسط آگوست گذشته و در جریان رویدا دSpeed Week، کانسپتی به نام چارجر دیتونا SRT توسط شرکت دوج معرفی شد. اکنون نسخه بروزرسانی شده از آن خودرو با نام کامل چارجر دیتونا SRT Stryker Red به نمایشگاه SEMA 2022 آمده است.

مدل عادی با قوای محرکه 400 ولتی، در شش سطح قدرت ارائه می­‌شود، درحالی‌که نسخه 800 ولتی SRT Banshee در سه سطح قدرت عرضه می­‌شود، تا یادآور چارجرهای بنزینی مجهز به پیشرانه Hemi باشد.نخستین ویژگی این کوپه برقی را می­‌توان رنگ قرمز Stryker دانست، که با پوشش سه لایه روی بدنه قرار گرفته و به همراه سقف مشکی، رینگ‌های 18 اینچی فیبرکربن با تایرهای 305 میلیمتری رادیال، نمایی اسپرت از این خودرو را به نمایش گذاشته است.

نشان‌های Stage 2 در فضای داخلی و کابین، نشانگر این است که با مدل استاندارد روبرو هستیم.

گذشته از موارد ظاهری، دوج بالاخره از مشخصات فنی این مدل نیز رونمایی کرده و اعلام نموده که قصد دارد چارجر دیتونا SRT Stryker Red را در چندین سطح از نیروی پیشرانه به مشتریان عرضه کند.

مدل عادی با قوای محرکه 400 ولتی، در شش سطح با 455، 495، 535، 590، 630 و 670 اسب­‌بخار قدرت ارائه می­‌شود درحالی‌که نسخه 800 ولتی SRT Banshee در سه سطح قدرت عرضه می­‌شود تا یادآور مدل‌های مجهز به پیشرانه Hemi باشد. نام‌گذاری نسخه­‌های مختلف این خودرو بنابر قدرت پیشرانه آن تریم برحسب کیلووات انجام می­‌شود، بنابراین مدل 340، 455 اسب‌­بخار قدرت در اختیار دارد.

آن طور که در سایت motor1.com آمده است، مالک دوج چارجر SRT می­‌تواند با پرداخت حق اشتراک، قدرت خروجی پیشرانه را از طریق بروزرسانی اینترنتی افزایش دهد. این سرویس که با نام eStage  معرفی شده، به خریدار اجازه می‌دهد مدل پایه را با کمترین هزینه ممکن در اختیار گرفته و سپس در صورت نیاز، بدون ‌نیاز به مراجعه به مراکز مختلف و در زمان بسیار کوتاه، خودرو را مورد تقویت قرار دهد.

برای کنترل خروجی پیشرانه، کلیدی جداگانه به نام Crystal به خریدار تحویل می‌شود که با قرار دادن آن در جایگاه تعیین شده، تمام قدرت خودرو (Stage 2) در اختیار راننده قرار می­‌گیرد، اما در شرایط عادی حالت  Stage 1  فعال است.

براساس فیلم کوتاهی که در نمایشگاه SEMA نمایش داده شده، دوج چارجر دیتونا SRT در 9 رنگ بدنه با رینگ‌های هماهنگ، قابل سفارش است. شرکت سازنده همچنین از بروزرسانی­‌های بعدی برای این خودرو خبر داده است، که بر قابلیت‌های آن تاثیرگذار خواهد بود.

دوج با نمایش سیستم اگزوز دوج چارجر دیتونا SRT برقی که با نام Fratzonic Chambered و به عنوان «نخستین سیستم اگزوز BEV» معرفی شده است، قصد دارد واکنش بازدیدکنندگان را ارزیابی کند تا در هنگام استفاده از این مورد در نسخه نهایی، بهترین عملکرد ممکن را ارائه نماید.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران