• صعود پورشه 911 آفرود آتشفشان شيلي
  • صعود پورشه 911 آفرود آتشفشان شيلي
  • صعود پورشه 911 آفرود آتشفشان شيلي

آفرودترین نسخه از 911

صعود پورشه 911 به آتشفشانی در شیلی

14 آبان 1401 17:37

مهندسان پورشه، بیش از 30 سال پیش، برای اولین بار سیستم تمام چرخ محرک را روی مدل 911 نصب کردند و آن را به رالی داکار پاریس بردند که در سال 1985 برنده شد. اکنون مهندسان پورشه، با سفر به مناطق صعب‌العبور آمریکای جنوبی، پروژه‌ای مشابه را انجام دادند.

دو نسخه آفرود از پورشه 911 با رهبری Romain Dumas، راننده افسانه‌ای مسابقات، تا ارتفاع 6007 متری کوه آتشفشان Ojos del Salado در شیلی صعود کردند. پورشه دو دستگاه 911 را شدیدا اصلاح کرده و آن‌ها را در یک کوه آتشفشان فعال راند. این یک آتشفشان معمولی نیست؛ بلکه Ojos del Salado در شیلی بوده که بلندترین آتشفشان جهان است‌. این دو خودرو با رهبری Romain Dumas، راننده افسانه‌ای مسابقات، تا ارتفاع 6007 متری صعود کردند. این در حالی است که در دمای منفی 30 درجه سانتی‌گراد، از صخره‌ها بالا می‌رفتند.

اکسل‌های جدید کمک کردند تا فاصله خودرو از سطح زمین به 350 میلی‌متر برسد. تایرهای 12.2 اینچی پهن مخصوص آفرود اضافه‌ شده‌اند، تا چسبندگی بهتر و بیش‌تر شود. داخل کابین رول‌کیج، صندلی‌های فیبرکربن و کمربندهای ایمنی، وجود دارند و تمامی این ویژگی‌ها به تیم کمک کرد تا صعود کنند‌.

صعود پورشه 911 آفرود آتشفشان شیلی

مهندسان همچنین سیستمی را اضافه کرده‌اند، که پورشه آن را Porsche Warp-Connecter می‌نامد. این ویژگی در اصل برای استفاده در پیست طراحی شده است. این سیستم یک پیوند مکانیکی بین هر چهار چرخ ایجاد می‌کند.

با وجود آن که این دو پورشه 911 به طور اساسی برای آفرود اصلاح شده‌اند، اما برخی از قسمت‌ها مانند پیشرانه، فابریک و استاندارد باقی مانده‌اند.

صعود پورشه 911 آفرود آتشفشان شیلی

پورشه از همان پیشرانه 3 لیتری تخت توربوشارژ 4S استفاده کرده است، که 443 اسب‌بخار قدرت دارد. این پیشرانه به یک گیربکس هفت سرعته دستی متصل است‌.

البته عملکرد این خودروها با نسخه‌های مسابقه‌ای متفاوت است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران