• داچيا داستر اکستريم SE
  • داچيا داستر اکستريم SE
  • داچيا داستر اکستريم SE

گران‌ترین تریم کراس‌اور اقتصادی

معرفی داچیا داستر اکستریم SE

15 آبان 1401 14:23

داچیا اعلام نموده که قصد دارد داستر اکستریم SE را از سال 2023 مجدداً به بریتانیا صادر کند. 20 درصد از کل فروش داچیا داستر به این تریم پرچمدار اختصاص دارد، هرچند که قیمت آن به مراتب بالاتر از سایر نسخه­‌هاست.

داچیا داستر اکستریم SE نخستین بار در فوریه 2021 رونمایی شد و قرار بود با مدل 2022 در بریتانیا به فروش برسد، امری که تاکنون به تعویق افتاده است.

طراحی داچیا داستر اکستریم SE

نشان جدید داچیا روی جلوپنجره و حروف متفاوت نام این برند روی در صندوق و فرمان جلب نظر می‌­کند. رینگ‌های 17 اینچی مشکی، جزئیات نارنجی روی آینه­‌های جانبی، ریل سقفی و در صندوق و رنگ خاکستری Monolith برای ریل‌های سقفی و زیرسپری­‌ها، چهره داچیا داستر اکستریم SE را از سایر تریم‌ها متمایز کرده است.

کابین و امکانات داچیا داستر اکستریم SE

در برخی نقاط کابین داچیا داستر اکستریم SE همچون دریچه­‌های هوا، دوخت روکش‌ها و پوشش داخلی درها می­‌توان رنگ نارنجی را مشاهده کرد.

داچیا داستر اکستریم SE

امکانات رفاهی داچیا داستر اکستریم SE به نمایشگر 8 اینچی با پشتیبانی از مسیریاب، اندروید اتو و اپل کارپلی، تهویه مطبوع خودکار، گرمکن صندلی‌های جلو، دوربین دید اطراف، ورود بدون کلید و حسگرهای عقب محدود شده است.

مشخصات فنی داچیا داستر اکستریم SE

داچیا داستر اکستریم SE با پیشرانه­‌های مشابه با سایر محصولات این برند در اروپا به فروش می­‌رسد. این مجموعه، پیشرانه یک لیتری TCe بنزینی با 89 اسب‌بخار قدرت، یک لیتری TCe Bi-Fuel با 99 اسب‌­بخار قدرت، 1.3 لیتری TCe بنزینی در دو نسخه با 128 یا 148 اسب­‌بخار قدرت و 1.5 لیتری dCi دیزل با 113 اسب­‌بخار قدرت، را شامل می­‌شود.

داچیا داستر اکستریم SE

از میان تمام این‌ها، تنها پیشرانه دیزل با سامانه چهارچرخ محرک همراه شده است، درحالی‌که سایرین به صورت دیفرانسیل-عقب تولید می­‌شود. گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز به نسخه قدرتمند از پیشرانه 1.3 TCe متصل می‌شود.

قیمت داچیا داستر اکستریم SE

داچیا از همین حالا ثبت سفارش برای داستر اکستریم SE را با قیمت 21,074 الی 25,876 دلار آغاز کرده است، ولی خودروها از سه ماهه اول 2023 به مشتریان اهل بریتانیا تحویل خواهد شد.

با مشاهده برچسب قیمت اکستریم SE می‌­توان دریافت که با گران‌ترین نسخه تولید شده از داچیا داستر مواجه هستیم، هرچند که با عرضه نسخه تولید محدود داستر Mat Edition برای کراس­اور داچیا، احتمال دارد که اکستریم SE این لقب را از دست بدهد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران