• هوندا پايلوت 2023
  • هوندا پايلوت 2023

ورود به نسل چهارم

معرفی هوندا پایلوت 2023

17 آبان 1401 12:09

شرکت هوندا در جدیدترین اقدام برای عرضه محصولات جدید، چهارمین نسل از هوندا پایلوت را با مدل 2023 معرفی کرده است. این مدل به لطف تغییر چهره، بازطراحی سازه و تریم جدید تریل اسپرت، از نسل قبلی متمایز شده است.

طراحی هوندا پایلوت 2023

طراحی بدنه مدل 2023 برخلاف فرم تخم ­مرغی نسل قبل هوندا پایلوت که به مینی‌ون­ شباهت داشت، تحت تاثیر خطوط مستقیم و افقی شکل گرفته که نمود بارز آن را می‌­توان در سقف، چراغ‌ها و حتی اجزای سپر جلو مشاهده کرد.

هوندا پایلوت 2023

کاپوت این مدل را می‌­توان بزرگترین نمونه در میان محصولات فعلی و قبلی این برند ژاپنی دانست. فرم ستون C یکی از نقاط قوت طراحی بدنه بشمار آمده و ارتفاع بدنه را بیشتر نشان می­‌دهد.

کابین و امکانات هوندا پایلوت 2023

کابین هوندا پایلوت 2023 با سه ردیف صندلی، برای حضور 8 سرنشین طراحی شده و نمایشگر مرکزی 7 اینچی (9 اینچی سفارشی)، گرم‌کن صندلی‌های جلو، گرمکن فرمان (فقط در تریل اسپرت و الیت)، 14 جالیوانی و فضاهای مختلف برای قرار دادن لوازم کوچک را ارائه می‌­کند.

هوندا پایلوت 2023

صندلی‌های ردیف دوم را می‌­توان تا 10 درجه خم کرد و یا برای دسترسی بهتر به ردیف سوم، به جلو حرکت داد.

فضای محفظه بار در حالت عادی 635 و پس از تا کردن صندلی‌های ردیف دوم و سوم، 3219 لیتر خواهد بود، که از تمام خودروهای همرده به جزء شورولت تراورس بیشتر است.

هوندا پایلوت 2023

در تریم‌های اسپرت، EX و EX-L، ردیف دوم به صورت نیمکتی طراحی شده است، تا هوندا پایلوت 2023 بتواند 8 نفر را در خود جای دهد. در تریم تریل اسپرت، ردیف دوم به صورت دو صندلی مجزا طراحی شده اما در تریم‌های تورینگ و الیت، صندلی میانی ردیف دوم را می­‌توان خم یا جدا کرد و در محفظه کف قرار داد.

مشخصات فنی هوندا پایلوت 2023

براساس اعلام هوندا، پایلوت 2023 قدرتمندترین شاسی­‌بلند ساخت این برند به شمار می­‌آید، چراکه به پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری با 285 اسب­‌بخار قدرت و 355 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. هرچند خروجی این پیشرانه نسبت به فورد اکسپلورر یا جیپ گرند چروکی L کمتر به نظر می‌­رسد، اما هوندا اعلام نموده که به منظور افزایش دوام و تعمیرات آسان‌تر، این موتور را با قطعات کمتر طراحی کرده ضمن­‌اینکه ابعاد کوچکتر آن، افزایش امنیت عابران پیاده را در پی خواهد داشت.

نیروی پیشرانه از طریق گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به محور جلو (در تریل اسپرت و الیت به تمام چرخها) منتقل می­‌شود.

هوندا پایلوت 2023

هوندا پایلوت 2023 براساس یک سازه کاملا جدید شکل گرفته که استحکام آن در جلو و عقب به ترتیب 60 و 30 درصد افزایش یافته است. تعلیق مک‌فرسون در جلو مجددا تنظیم شده و چند-اتصالی عقب از نو طراحی شده است.

در تریم آفرودی تریل اسپرت، طراحی سیستم تعلیق باز هم مورد بازنگری قرار گرفته و ارتفاع خودرو هم 2.5 سانتیمتر افزایش یافته است. برخلاف رینگ‌های 20 اینچی سایر تریم‌ها، در این مدل از رینگ‌های 18 اینچی با تایرهای چهارفصل استفاده شده است، که فاصله بیشتر آن‌ها از گلگیرها، در بیراهه‌نوردی مفید خواهد بود.

در تمام تریم‌های هوندا پایلوت 2023، هفتاد درصد از نیروی پیشرانه به محور عقب منتقل می­‌شود، اما در مواقع اضطراری، امکان دارد که تمام نیرو به یکی از چرخ‌ها منتقل شود. در تریم تریل اسپرت، نیروی پیشرانه به نسبت 75 به 25 به دو چرخ یک محور منتقل خواهد شد.

هوندا پایلوت 2023

براساس اعلام هوندا، خزیدن چرخ در این حالت به یاری دیفرانسیل عقب و تقسیم گشتاور از محور جلو منجر شده است و مخصوصا در مسیرهای برفی یا سنگلاخ، نتیجه بهتری دارد.

با انتخاب حالت رانندگی Trail و عبور از سرعت 24 کیلومتر برساعت در هوندا پایلوت تریل اسپرت، دوربین 360 درجه فعال می­‌شود تا راننده تسلط بیشتری را تجربه کند.

برنامه تولید و قیمت هوندا پایلوت 2023

هوندا پایلوت 2023 از دسامبر امسال و برای رقابت با کیا تلوراید، هیوندای پالیسید، شورولت تراورس، فورد اکسپلورر و انبوهی از شاسی‌­بلندهای بزرگ، وارد بازار می‌­شود.

آن طور که در سایت motor1.com آمده است، مدل فعلی هوندا پایلوت با قیمت پایه 39,375 دلار به فروش می­‌رسد، اما از قیمت مدل 2023 فعلا اطلاعی در دسترس نیست.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران