• پيکاپ چيني BAW بيجينگ کالوري
  • پيکاپ چيني BAW بيجينگ کالوري

آغاز تولید پیکاپ 8300 دلاری

معرفی بیجینگ کالوری

18 آبان 1401 10:55

خودروهای چینی در سال‌های نه چندان دور یک ویژگی مشترک داشتند، که چیزی نبود جزء قیمت بسیار ارزان! البته به مرور زمان و با افزایش امکانات رفاهی و برخی فناوری‌های جدید، قیمت محصولات ساخت چین هم افزایش یافته است.

برند بیجینگ (BAW) با معرفی یک پیکاپ جدید به نام کالوری (Calorie) با قیمت 8270 دلار، قصد داشته ویژگی مهمی به نام قیمت ارزان را به یک خودروی چینی بازگرداند.بیجینگ با نام کامل Beijing Auto Works، در دهه 60 میلادی تاسیس شده و این روزها به عنوان یکی از زیرمجموعه­‌های گروه بایک فعالیت می‌­کند. چینی‌ها با این برند به واسطه تولید یک شاسی‌­بلند عجیب به نام BJ212 با ظاهر شبیه به محصولات جیپ آشنا هستند، خودرویی که از سال 1965 تاکنون در خط تولید قرار دارد.

حال برند بیجینگ (BAW) با معرفی یک پیکاپ جدید به نام کالوری (Calorie) با قیمت 8270 دلار، قصد داشته ویژگی مهمی به نام قیمت ارزان را به یک خودروی چینی بازگرداند.

بیجینگ کالوری یک پیکاپ دوکابین با طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 5.27، 1.9، 1.86 در حالت استاندارد و 5.52، 1.99 و 1.905 متر در مدل بدنه-بلند است که از طراحی ساده و تاحدی شبیه به محصولات تویوتا برخوردار شده است. البته باید توجه داشت که کیفیت محصولات این برند ژاپنی را به سادگی نمی‌توان تقلید کرد.

پیکاپ چینی BAW بیجینگ کالوری

در فضای کابین بیجینگ کالوری با دو نمایشگر 10.25 اینچی در نقش اطلاعات سرگرمی و پشت آمپر مواجه هستیم که در کنار یکدیگر قرار گرفته و برای خودرویی با قیمت کمتر از 10 هزار دلار، غیرمنتظره است. غیر از این‌ها باید به فرمان سه شاخه، روکش چرم صندلی‌ها و یک خروجی 12 ولت اشاره کرد.

بیجینگ کالوری به صورت استاندارد به گیربکس دستی، دوربین عقب، پایش فشار باد تایر، دو کیسه هوا و فرمان برقی مجهز شده است، اما با پرداخت مبلغ بیشتر، دستیار صوتی و تایرهای آفرود 245/75R16 هم به آن اضافه می‌شود. البته مشخص نیست که این خودرو تا چه حد امکان حرکت در مسیرهای بیراهه را داشته باشد.

پیکاپ چینی BAW بیجینگ کالوری

بیجینگ کالوری به پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده است، که 144 اسب‌­بخار قدرت و 200 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. این پیشرانه در بسیاری از محصولات برندهای بایک و بیجینگ نصب شده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران