• توليد صد هزارمين دستگاه پورشه تايکان

محبوبیت آلمانی برقی، هر روز بیشتر از قبل

تیراژ پورشه تایکان به 100 هزار دستگاه رسید

19 آبان 1401 12:46

پورشه در نمایشگاه خودرو فرانکفورت سال 2015، هنگام معرفی کانسپت Mission E، قصد خود را برای ارائه خودروهای برقی اعلام کرد.

صد هزارمین دستگاه تایکان، مونتاژ شد. این خودرو، یک تایکان توربو S با رنگ آبی Neptune است.پس از این گفته پورشه، تولید نسخه جاده‌ای تایکان، در سپتامبر سال 2019، آغاز شد. کمی بیش از گذشت سه سال، صد هزارمین دستگاه تایکان، مونتاژ شد. این خودرو، یک تایکان توربو S با رنگ آبی Neptune است، که در تاریخ 7 نوامبر مونتاژ شده و به یک مشتری در بریتانیا تحویل داده می‌شود.

پورشه، کشورهای چین، آمریکا، بریتانیا و جمهوری ایرلند را به‌عنوان محبوب‌ترین بازارهای تایکان معرفی کرد. تحویل این محصول در سال جاری روند کندی داشته که به دلیل تنگنا در زنجیره تامین بوده است. در نه‌ماهه نخست سال جاری، پورشه تعداد 25,073 دستگاه خودرو الکتریکی به مشتریان تحویل داده است، که در مقایسه با سال 2022، افت 12 درصدی دارد. کارشناسان Zuffenhausen می‌گویند که این تاخیر در زمان تحویل، تاثیری بر میزان تقاضای خودرو الکتریکی نداشته و سفارشات پابرجا هستند.

جزئیات و اطلاعاتی درباره چند تایکان با بیش‌ترین مسافت طی شده وجود دارد. Jean-Hubert Revolon، کارآفرین حمل و نقل، در اواسط آگوست 2020 یک دستگاه تایکان 4S خرید و تاکنون 188,119 کیلومتر را با آن طی کرده است. وی در منطقه Lyon فرانسه زندگی می‌کند و اغلب تا کشورهای همسایه رانندگی می‌کند. او در یک روز، حدود 1200 کیلومتر طی می‌کند.

پورشه تایکان

داروساز اهل Marseille، به نام Guillaume Takvorian، یک تایکان 4S را از ماه ژوئن 2020 می‌راند و تاکنون 113,977 کیلومتر را در سفرهای کاری‌اش به جنوب فرانسه، پیموده است. او همچنین مالک یک پورشه 911 تارگا است و به صدای موتور بنزینی آن علاقه دارد. البته او از سکوت تایکان در سفرهایش نیز لذت می‌برد.

رئیس بخش برنامه‌ریزی بدنه پورشه، Markus Kreutel، مسافت 134,911 کیلومتر را با یک تایکان توربو، از فوریه 2021 تا آگوست 2022 پیمود. مسافت روزانه آن 1500 کیلومتر بوده است و در طول این مدت رانندگی از Zuffenhausen تا Slovakia، با مشکلی مواجه نشده است.

خبرنگاران در Auto Bild  نیز با یک دستگاه تایکان 4S بیش از 100 هزار کیلومتر را در آزمایش مقاومتی پیمودند. این آزمایش از 17 اکتبر 202 آغاز شد و ابتدای ماه جاری به اتمام رسید.

پورشه تایکان کراس توریسمو

مجلات آلمانی Auto Motor و Sport اخیرا یک تایکان کراس‌توریسمو 4 را برای آزمایش بلندمدت انتخاب کرده‌اند، که هدف آن پیمودن 100 هزار کیلومتر در دو سال است‌.

عکس‌های جاسوسی نشان می‌دهند که پورشه بر روی نسخه‌ای با عملکرد بالا کار می‌کند تا با تسلا مدل S Plaid رقابت کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران