• Aehra SUV کراس‌اور برقي Aehra SUV
  •  کراس‌اور برقي Aehra SUV
  •  کراس‌اور برقي Aehra SUV
  •  کراس‌اور برقي Aehra SUV
  •  کراس‌اور برقي Aehra SUV

بُرشی عجیب‌وغریب از آینده

معرفی کراس‌اور برقی Aehra SUV

2 دی 1401 09:06

ظاهراً بازار خودروهای شاسی­ بلند پرمیوم به قدری جذاب است، که یک استارت‌آپ نوپای ایتالیایی به نام Aehra هم برای حضور در آن برنامه‌ریزی کرده است. طراحی بیرونی این خودرو توجه زیادی را به خود جلب کرده بود. حالا نوبت آن است که نگاهی به داخل این کراس‌اور 5 صندلی بیاندازیم.

کابین و امکانات Aehra SUV

همانطور که انتظار می‌رفت، داخل کابین آن جنون بیشتری به چشم می‌خورد. غیر از آن درهای پروانه‌ای و باله‌ای آن، غیرممکن است که از نمایشگر منحصر به فرد یکپارچه آن غافل شوید؛ اما در ظاهر این قسمت فضای آزاردهنده‌ای را در شیشه جلو ایجاد می‌کند؛ اما جای نگرانی نیست. این نمایشگر عریض تنظیمات خاصی دارد که در هنگام رانندگی به داخل داشبورد جمع می‌شود و تنها قسمت بالایی که اطلاعات دیجیتال و ناوبری را نمایش می‌دهد، قابل مشاهده است. هم‌چنین در دو طرف نمایشگرهای دیجیتال دائمی نصب شده تا تصویر آینه‌های جانبی را به نمایش بگذارند.

 کراس‌اور برقی Aehra SUV

وقتی خودرو پارک می‌شوند، این صفحه نمایش به بزرگ‌ترین حالت خود تبدیل می‌شود تا عملاً یک مانیتور یا یک سینمای خانگی و یا حتی یک اتاق جلسه سیار باشد. Aehra موارد دیگری را هم برای این نمایشگر قابل تنظیم پیشنهاد می‌کند.

شرکت یک نمایشگر لمسی کوچک‌تر را نیز در پایین تعبیه کرده است، که به‌عنوان مرکز کنترل برای عملکرد سیستم اطلاعات و سرگرمی به کار می‌رود. فرمان خودرو نیز به سبک مدل‌های جدید تسلا شبیه به یوغ درآمده است.

 کراس‌اور برقی Aehra SUV

آنطور که شرکت ادعا می‌کند، طراحی فضای کابین الهامی است از خودروهای مسابقه‌ای و البته هواپیماها. راننده و سرنشینان به لطف فاصله محوری زیاد این شاسی‌بلند و اورهنگ‌های کوتاه، از فضای پای زیادی برخوردار هستند. پلتفرم برقی این خودرو اجازه می‌دهد تا کف آن کاملاً صاف باشد و سرنشینان عقب این امکان را دارند که در مسافرت‌های طولانی کاملاً دراز بکشند.

گفته می‌شود ایتالیایی‌ها این محصول را در دو نسخه 4 و 5 نفره عرضه خواهد کرد. اطلاعات خاصی از فضای ذخیره‌سازی، فضای سر و یا حتی اندازه صفحه نمایش جنجالی این خودرو منتشر نشده است.

طراحی بدنه Aehra SUV

برخلاف تلفظ نه چندان راحت اسم برند سازنده، نخستین محصول به سادگی SUV نامیده شده است، که از هویت آن خبر می‌­دهد. این محصول را می­‌توان نخستین شاسی­ بلند جهان با درهای گالوینگ پروانه‌­ای دانست. درهای جلوی این خودرو به سمت بالا و جلو حرکت می‌­کند و درهای عقب تنها به طرف بالا می‌­رود، که البته در کمتر خودروی شاسی­‌بلند می‌­توان مشابه آن را یافت.

گذشته از درها، بسیاری موارد دیگر همچون فرم آینه­‌های جانبی، انحنای سقف و بیرون­‌زدگی بخش‌های جلویی و انتهای بدنه هم چشمگیر است.

با کنار هم قرار گرفتن همه این عوامل، یک کراس‌­اور هیجان­‌انگیز با فاصله 3 متری بین محورها شکل گرفته که آقای فیلیپو پرینی سرپرست طراحی این برند؛ آن را «رویکردی شجاعانه» توصیف کرده است. آقای پرینی قبلا به عنوان مدیر طراحی برند لامبورگینی فعالیت کرده و می­‌توان آثار این سابقه کاری را در چهره Aehra SUV مشاهده کرد.

 کراس‌اور برقی Aehra SUV

البته طرح بدنه این خودرو علاوه بر اهمیت به زیبایی، با هدف کارایی آیرودینامیک شکل گرفته، که برای یک خودروی برقی از امور حیاتی است. استفاده از قطعات کامپوزیت در ساختار یکپارچه این خودرو نیز به افزایش ایمنی سرنشینان یاری می­‌رساند.

آقای Hazim Nada موسس و مدیرعامل Aehra، مدل SUV را ترکیبی انقلابی از مواد دوستدار محیط زیست، فناوری پیشرفته خودروهای برقی، هوش مصنوعی و طراحی ایتالیایی دانسته، که لحظاتی تاریخی برای این شرکت پدید آورده است.

 کراس‌اور برقی Aehra SUV

Aehra SUV در میلان رونمایی شده، همان شهری که مقر اصلی این برند در آن قرار دارد. این شرکت برای رونمایی از یک مدل سدان هم برنامه ­ریزی کرده است، که احتمالا در فوریه 2023 معرفی شود.

برنامه تولید Aehra SUV

شاسی‌بلند فوق در این مرحله فقط یک طرح کانسپت دیجیتالی است؛ اما سخنگوی شرکت می‌گوید ساخت اولین نسخه آن پس از تأیید تامین‌کنندگان و پیمانکاران به سرعت آغاز می‌شود. انتظار می‌رود این اتفاق در سه ماهه دوم سال 2023 رخ دهد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران