• مورگان پلاس 6
  • مورگان پلاس 6
  • مورگان پلاس 6
  • مورگان پلاس 6
  • مورگان پلاس 4
  • مورگان پلاس 4
  • مورگان پلاس 4
  • مورگان پلاس 4
  • مورگان پلاس 4

امکانات و تجهیزات بیشتر برای پلاس 4 و پلاس 6

بروزرسانی برای دو محصول مورگان

20 آبان 1401 11:39

سابقه سری Plus Four از محصولات شرکت مورگان به دهه 50 میلادی بازمی‌‌گردد و به همین دلیل می­‌توان این خودرو را یکی از مدل‌های اصیل حاضر در بازار دانست. اکنون خودروساز اهل بریتانیا تصمیم گرفته است، هر دو سری Plus Four و Plus Six را از ژانویه 2023 با برخی تغییرات روانه بازار کند. شرکت مورگان از اعلام قیمت برای این دو محصول جدید خودداری کرده است.

طراحی مورگان Plus Four و Plus Six

هر دو سری مذکور براساس پلتفرم CX با اجزای آلومینیومی شکل گرفته است. مورگان Plus Four با بدنه نسبتا کم عرض و تایرهای پهن شناخته می‌شود، درحالی‌که Plus Six عرض بیشتر و چهره­‌ای خشن­‌تر دارد.

مورگان پلاس 4

کابین و امکانات مورگان Plus Four و Plus Six

واضح­‌ترین تحول برای مورگان Plus Four و Plus Six را می­‌توان در کابین این خودروها مشاهده کرد، چراکه داشبورد آلومینیومی آن در رنگ‌های نقره‌­ای، مشکی مات یا همرنگ با بدنه خودرو، قابل سفارش است. مورگان Plus Four و Plus Six اکنون به دو کیسه هوا، محفظه لوازم و جالیوانی (سفارشی) هم مجهز شده‌­اند.

یک نمایشگر LCD در مقابل چشمان راننده قرار گرفته است، که اطلاعات مورد نیاز را با وضوح بیشتر به نمایش می‌­گذارد. البته نشان‌­دهنده­‌های آنالوگ (عقربه‌­ای) با حاشیه پولیش خورده نیز همچنان حضور دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید کابین مورگان Plus Four و Plus Six، سیستم صوتی Sennheiser با 8 بلندگو است.

مشخصات فنی مورگان Plus Four و Plus Six

مورگان Plus Four به پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با 255 اسب‌بخار قدرت مجهز شده است، که از ب‌ام‌و تامین می­‌شود. با انتخاب جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک، 400 نیوتن‌متر گشتاور در دسترس قرار می­‌گیرد، ولی در نسخه مجهز به گیربکس شش سرعته دستی، گشتاور 350 نیوتن‌متر خواهد بود.

مورگان پلاس 4 و پلاس 6

پیشرانه شش سیلندر توربوشارژ مورگان Plus Six هم از ب‌ام‌و تامین شده و 335 اسب­‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور را به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک انتقال می‌­دهد.

برای نخستین بار، هر دو سری محصول مورگان به سامانه پایداری الکترونیکی یا ESC مجهز شده‌اند، که البته عملکرد آن توسط راننده قابل تنظیم است. علاوه‌براین در طراحی سیستم تعلیق و نوع فنرها بازنگری شده است، که بنابر اعلام مورگان، راحتی سواری و عملکرد بهتر در سرعت‌های بالا را به همراه می­‌آورد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران