در دهه 70 میلادی اینطور تصور میشد که هریک از موتورسیکلتهای حجم کوچک سری CB یک شریک از سری CL دارند. درواقع CL ها مدلهایی در کلاس اسکرمبلر بودند که با دستههای تقویتشده و طراحی منحصربهفرد، لولههای اگزوز رو به بالا و تایرهایی با آج برجسته قابل شناسایی بودند. از CL50 کوچک تا مدل قدرتمند CL450 این محصولات همواره برای تفریح در جاده و خارج از جاده طراحی شدهاند، تا امروز که جایگاه ویژهای در بین کلکسیونرهای موتورهای دهه 70 پیدا کردهاند.
”در هوندا CL500 چهره قدیمی با تجهیزات و فناوری مدرن ترکیب شده است، تا نوع کاملاً جدیدی از یک اسپرت شهری مدرن با ویژگیهای موتورهای کلاس نیکد تولید شود“اواسط دهه 70 پروژه هوندا CL با توقف تولید CL200 و CL360 کنار گذاشته شد. از آن زمان تا کنون هیچ هوندای آفرودی با نام CL تولید نشده است؛ اما به طرزی شوکهکننده در نمایشگاه EICMA سال 2022 سری CL بعد از 50 سال توسط هوندا معرفی شد.
این موتورسیکلت که هوندا CL500 نام دارد بر اساس هوندا Rebel 500 ساخته شده است. در این محصول چهره قدیمی با تجهیزات و فناوری مدرن ترکیب شده است، تا نوع کاملاً جدیدی از یک اسپرت شهری مدرن با ویژگیهای موتورهای کلاس نیکد تولید شود؛ اما یک CL احیا شده چه چیزهای دیگری به مشتریانش ارائه میدهد؟
هوندا برای CL500 جدید سراغ پیشرانههای دوقلوی موازی 471 سیسی آبخنک رفته است. چیزی که پیشتر روی CB500 محبوب میانوزنها هم دیده بودیم؛ اما این فقط یک تقلید نبوده است. روی CL جدید سیستم سوخترسانی و ورودیهای هوای جدید و متفاوتی تعبیه شده است.
خروجی پیشرانه آن 46 اسببخار با 43 نیوتنمتر گشتاور است. نیرو توسط جعبهدنده 6 سرعته به لطف یک چرخدنده 41 دندانه هدایت میشود.
شباهت بیشتر این مدل به Rebel را میتوان در سیستم تعلیق دوشاخه جلو و تک شوک قابل تنظیم عقب دید. چرخ جلویی این هوندا 19 اینچی و چرخ عقبی آن 17 اینچی است.
به نظر میرسد که این رتروی جذاب بتواند در آینده جایگاه خود را در بین موتورسیکلتهای میانوزن به خوبی باز کند.
جدیدترین اخبار موتورسیکلت و قیمت روز موتور سیکلت را در باما دنبال کنید.
مترجم : نیما حدادی
منبع : rideapart.com