• فولکس واگن گل Last Edition
  • فولکس واگن گل Last Edition
  • فولکس واگن گل Last Edition

خداحافظی از برزیل بعد از 42 سال

معرفی فولکس واگن گل Last Edition

23 آبان 1401 13:33

فولکس­ واگن گل به عنوان یکی از موفق‌­ترین محصولات برند آلمانی در برزیل، به لحظات پایانی زندگی خود نزدیک شده و به همین دلیل قرار است با نسخه Last Edition و در تعداد محدود یک هزار دستگاه، از مشتریان خداحافظی کند.

فولکس ­واگن گل به مدت 42 سال در برزیل حضور داشته و برای 27 سال متوالی در فاصله 1987 تا 2013، عنوان پرفروش‌­ترین خودروی بازار این کشور را کسب کرده است.فولکس ­واگن گل به مدت 42 سال در برزیل حضور داشته و برای 27 سال متوالی در فاصله 1987 تا 2013، عنوان پرفروش‌­ترین خودرو در این کشور پهناور را در اختیار داشته است.

رنگ قرمز بدنه، نخستین ویژگی متفاوت فولکس ­واگن گل Last Edition است، رنگی که شبیه به قرمز Sunset در فولکس واگن نیووس و تی-کراس به نظر می‌رسد.

در نمای جلوی فولکس ­واگن گل Last Edition با جلوپنجره مشکی و زمینه تیره چراغ‌های اصلی و مه­‌شکن مواجه هستیم، درحالی‌که در سایر نقاط بدنه همچون آینه­‌های جانبی، ستون B، باله عقب و رینگ‌های خودرو نیز از رنگ مشکی برای تزئین قطعات استفاده شده است.

در نمای جانبی ، ستون C و در صندوق هم نشان‌های ویژه این نسخه دیده می­‌شود. در نمای عقب با زمینه تیره چراغ‌ها و نوار مشکی پهن در بین آن‌ها روبرو هستیم، که گل GTI در دهه 80 میلادی را به یاد می­‌آورد.

فولکس واگن گل Last Edition

در فضای کابین فولکس ­واگن گل Last Edition تغییرات جزئی شامل دوخت قرمز در روکش فرمان، اهرم تعویض دنده و کفپوش‌ها، یک جالیوانی با نشان این مدل، تریم فیبرکربن مصنوعی داشبورد، پلاک شناسایی خودرو و عبارت Gol Last Edition روی صندلی‌های مشکی و خاکستری را می‌بینیم، که این مورد آخر هم از صندلی‌های ریکارو در گل GT و GTS الهام گرفته شده است.

غیر از این‌ موارد باید به حلقه‌­های خاکستری تیره در صفحه نشان­‌دهنده‌­ها و روکش آلومینیومی پدال‌ها اشاره کرد.

فولکس واگن گل Last Edition

مشخصات فنی فولکس واگن گل Last Edition هنوز اعلام نشده است، ولی شعبه برزیلی سایت motor1.com انتظار دارد که در این خودرو از پیشرانه یک لیتری MPI با 84 اسب­‌بخار قدرت و 102 نیوتن‌متر گشتاور به همراه گیربکس 5 سرعته دستی استفاده شود. خودروساز آلمانی می‌­تواند از گزینه‌های دیگر شامل 1.4 لیتری TSI یا 1.6 لیتری MSI با خروجی به مراتب بیشتر هم استفاده  کند، که البته کمی دور از ذهن به نظر می‌­رسد.

فولکس ­واگن در یک اقدام تبلیغاتی، اولین نمونه از گل Last Edition را جهت بررسی در اختیار خبرنگاری به نام Claudio Carsughi قرار داده است، که در سال 1980 هم نسل اول این خودرو را بررسی کرده بود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران