• موتورسيکلت بندا BD500 بلک فلگ

موتورسیکلتی چینی مجهز به پیشرانه V4

معرفی بندا BD500 بلک فلگ

25 آبان 1401 10:15

اگر اهل مسابقات موتوراسپرت باشید، پرچم سیاه چیزی نیست که از دیدن آن خوشحال شوید. به اهتزاز درآمدن پرچم سیاه در حین مسابقه دادن به این معنی است که به دلیل نقص فنی در وسیله نقلیه خود باید از مسیر خارج شوید. این پرچم در دریا و روی کشتی‌های ناشناس هم معنی خوبی نمی‌دهد. علیرغم تمام ویژگی‌های منفی پرچم سیاه، برند چینی Benda جدیدترین کروزر خود را Black Flag (پرچم سیاه) نامیده است.

پیشرانه بلک فلگ با ساختار V4 طراحی شده است. پیش از این پیشرانه‌های V4 در موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای استفاده می‌شد. فارغ از بحث نام‌گذاری عجیب این موتورسیکلت، بیایید درباره مشخصات فنی آن صحبت کنیم. برای شروع بهتر است بدانید که پیشرانه بلک فلگ با ساختار V4 طراحی شده است. یک چهار سیلندر V شکل 500 سی‌سی واقعی. برای این برند چینی استفاده از چنین ساختاری کمی عجیب به نظر می‌رسد. چراکه پیش از این پیشرانه‌های V4 در موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای استفاده می‌شد.

پیشرانه 496 سی‌سی مایع‌خنک آن با تزریق مستقیم می‌تواند 56.3 اسب‌بخار نیرو تولید کند. این خروجی توسط یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی به چرخ عقب ارسال می‌شود.

اگرچه خروجی پیشرانه چشم‌گیر به نظر می‌رسد، ولی انتظار نداشته باشید که این موتور واقعاً سریع باشد. چراکه وزن آن بیش از 240 کیلوگرم است.

موتورسیکلت بندا BD500 بلک فلگ

از نظر طراحی المان خاصی در این محصول نمی‌بینیم. در گرافیک آن برخی از جزئیات سبک نئو-رترو دیده می‌شود، که به‌وضوح از روی مدل‌های مشابه موتورهای غربی الهام گرفته شده است. ارتفاع کم صندلی، فرمان عریض و دکمه‌های کنترلی در جلو، یک چراغ دایره‌ای باریک زیبایی بندا BD500 بلک فلگ را دیدنی کرده است.

این موتور توسط اگزوزهای دوقلوی کشیده و زیبایی تنفس می‌کند و شاسی آن روی رینگ‌های آلیاژی سوار شده است. در قسمت تجهیزات روی کنسول آن ردیف المان‌های نیمه دیجیتال را می‌بینیم. جالب است بدانید سیستم تعلیق آن بادی در نظر گرفته شده است. بد نیست بدانید این محصول با فناوری غیرفعال کردن سیلندرها روی کار آمده که منجر به کاهش مصرف سوخت می‌شود.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت و قیمت روز موتور سیکلت را در باما دنبال کنید.

مترجم : نیما حدادی

منبع : rideapart.com

دیدگاه کاربران