نمایشگاه EICMA امسال میزبان یکی از بهترین بازگشتها در دنیای موتورسیکلت بود. ادونچر تورینگ هوندا در کلاس میانوزن، یعنی XL750 Transalp با مدل 2023 علاقمندان با دنیای موتور را شگفتزده کرده است. درواقع ترانزالپ جدید به دیگر مدلهای هوندای CB500X و CRF1100L میپیوندد تا مجموعه جدید خانواده ادونچرهای تورینگ این شرکت را تکمیل کنند.
”محصول جدید هوندا بهعنوان یک موتورسیکلت همهکاره طراحی شده، اما رویکرد آن به وضوح به سمت گشت و گذار و با تمرکز روی طراحی بوده است. “محصول جدید بهعنوان یک موتورسیکلت همهکاره طراحی شده، اما رویکرد آن به وضوح به سمت گشت و گذار و با تمرکز روی طراحی بوده است. پیشرانه مدل 2023 دو قلوی موازی هشت سوپاپ مایعخنک است. این همان پکیجی است که پیشتر روی CB750 Hornet دیده بودیم. این بلوک 755 سیسی SOHC میللنگ 270 درجهای برای انتقال قدرت دارد.
طبق ادعای هوندا قدرت مدل فوق 90.5 اسببخار در 9500 دور در دقیقه با 75 نیوتنمتر گشتاور در 7500 دور در دقیقه است. این اعداد توسط یک جعبهدنده 6 سرعته با کلاچ کمکی و درایو نهایی کنترل میشود.
هوندا مدعی است با این موتورسیکلت میتوان 5 حالت سواری را تجربه کرد. چهار حالت از پیش تعیینشده و البته یک حالت که توسط راکب طراحی و سفارشیسازی میشود. اسپرت، استاندارد، باران و شن و ماسه 4 حال گفتهشده هستند.
بخش کنترل الکترونیکی شامل نظارت روی قدرت، ترمز ABS و کنترل گشتاور همگی توسط سیستم ابداعی هوندا HSTC صورت میگیرد. سایر اطلاعات موردنیاز راکب روی نمایشگر 5 اینچی TFT دیده میشود.
جالب است بدانید چهار سطح قدرت موتور، سه سطح ترمز، دو سطح ABS و پنج سطح HSTC قابل دسترسی است. بد نیست بدانید سیستم ABS ترمز عقب را برای پیمایشهای خارج از جادهای خاموش کرد.
در سیستم تعلیق آن از شاخکهای وارونه 43 میلیمتری برند Showa با عملکرد جداگانه و تنظیم حرکت 200 میلیمتری استفاده شده است. هوندا برای این ادونچر تایرهای 21 و 18 اینچی در جلو و عقب در نظر گرفته است. با تمام این امکانات وزن خالص هوندا XL750 Transalp به 208 کیلوگرم میرسد.
جدیدترین اخبار موتورسیکلت و قیمت موتور سیکلت را در باما دنبال کنید.
مترجم : نیما حدادی
منبع : paultan.org