• خودروهاي برند لهستاني Izera برپايه پلتفرم SEA جيلي

ساخت خودروهای بومی برپایه پلتفرم SEA جیلی

آغاز فعالیت برند Izera

30 آبان 1401 11:26

جیلی اعلام کرد که یک قرارداد با Electro Mobility Poland منعقد کرده تا پلتفرم Sustainable Experience Architecture (SEA) خود را برای توسعه خودروهای الکتریکی برند جدید Izera، به EMP ارائه کند. جیلی همچنین شریک و همکار آن خواهد بود‌.

اولین خودرویی که Izera طبق پلتفرم SEA جیلی توسعه خواهد داد، یک کراس‌اور کامپکت است.دولت لهستان EMP را حمایت می‌کند و Izera اولین برند بومی لهستان خواهد بود.

بر اساس وبسایت EMP، لهستان بزرگ‌ترین بازار اروپایی فروش خودروهای جدید است، اما برند بومی نداشته است‌. بنابراین Izera کمک می‌کند تا صنعت تولید قطعات در لهستان توسعه یابد. در حال حاضر صنعت قطعات خودرو در لهستان، دومین صنعت بزرگ این کشور محسوب می‌شود‌.

اولین خودرویی که Izera طبق پلتفرم SEA توسعه خواهد داد، یک کراس‌اور کامپکت است، که در حال حاضر جزء محبوب‌ترین کلاس‌ها و فرم بدنه به شمار می‌‌آید. به دنبال آن، یک واگن کلاس C و یک هاچ‌بک نیز تولید خواهد شد.

خودروهای برند لهستانی Izera برپایه پلتفرم SEA جیلی

خودروهای برند  Izera، که متعلق به EMP است، در کارخانه آن در Jaworzno لهستان تولید می‌شوند. این کارخانه 2400 کارمند دارد. در واقع EMP اولین کاربر خارجی پلتفرم SEA است. برند زیکر (زیرمجموعه جیلی) اکنون تحویل خودروها با این پلتفرم را آغاز کرده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران