• ليوکس انيمال Liux Animal

کراس‌اوری با اجزای طبیعی

معرفی لیوکس Animal

30 آبان 1401 22:10

به رسم سال‌های اخیر در صنعت خودروسازی که مدام با اسامی جدید روبرو هستیم، بازهم یک شرکت نوپا به نام لیوکس (Liux) اعلام موجودیت کرده و چند تصویر از نخستین محصول خود را نیز به اشتراک گذاشته است.

لیوکس در اوایل سال 2021 در اسپانیا تاسیس شده و در طول 18 ماه گذشته با روندی آهسته، در حال تکمیل تیم همکاران بوده است. روند طراحی و توسعه نخستین محصول این شرکت که یک خودروی کراس‌­اور با نام عجیب انیمال (Animal) به معنای حیوان! است هم پس از دریافت سرمایه در اواخر 2021 آغاز شد، اما هنوز کامل نشده است.

طراحی لیوکس انیمال

شرکت لیوکس خود را به عنوان یک خودروساز پایدار معرفی کرده، که برای تبدیل جهان به مکانی بهتر، هدف‌گذاری کرده است. برای عمل به این وعده، 90 درصد از مواد استفاده شده در ساخت لیوکس انیمال، از مواد بازیافتی یا دارای ریشه طبیعی به دست آمده مثل قطعات بدنه، کابین و بخش‌هایی از شاسی که از بیو-پلیمر یا زیست بسپار برپایه فیبرهای طبیعی و رزین، ساخته شده است.

لیوکس انیمال Liux Animal

لیوکس همچنین از ماده­‌ای مشابه با پوست دوزیستان یاد کرده، که از ترکیب چوب پنبه، کتان، الیاف کتان، آستر و رنگ تشکیل شده است.

با نگاهی به تصاویر لیوکس انیمال، با چراغ‌های باریک و مه­‌شکن‌­های LED، ارتفاع کوتاه بدنه، باز شدن درها در خلاف جهت یکدیگر، دستگیره مخفی‌شونده درها و باله عقب مواجه هستیم، ضمن­ این‌که همچون بسیاری از خودروهای برقی دیگر، در لیوکس انیمال هم از جلوپنجره خبری نیست.

کابین و امکانات لیوکس انیمال

لیوکس انیمال Liux Animal

فضای کابین لیوکس انیمال هم تحت تاثیر خطوط مستقیم و البته دو نمایشگر در پشت فرمان و روی کنسول میانی طراحی شده و بنابر اعلام سازنده، به موتورهای هوش مصنوعی نیز مجهز شده است، که تحت رابط کاربری Android Automotive فعالیت می‌­کنند.

لیوکس قصد دارد در ساخت انیمال از فناوری چاپ 3 بعدی هم استفاده کند.

مشحصات فنی لیوکس انیمال

لیوکس قصد دارد انیمال را به یک موتور برقی با 237 اسب­‌بخار مجهز کند، که روی محور عقب نصب شده و ظرف 5 ثانیه، این خودرو را به سرعت 100 کیلومتر برساعت می­‌رساند. حداکثر سرعت لیوکس انیمال هم 200 کیلومتر برساعت خواهد بود.

لیوکس انیمال Liux Animal

لیوکس از قابلیت تعویض و جابجایی مجموعه باتری ماژولار 170 کیلووات انیمال خبر داده و شعاع حرکتی این خودرو در کامل‌ترین نسخه را 600 کیلومتر اعلام کرده هرچند که درباره تامین این مجموعه باتری، سخنی به میان نیاورده است.

قیمت و برنامه عرضه لیوکس انیمال

نخستین تریم لیوکس انیمال به نام Habitat Edition با قیمت پایه 39 هزار یورو (40.274 دلار) را می­‌توان از طریق وب سایت شرکت سازنده ثبت نام کرد. این مدل 190 اسب­‌بخار قدرت در اختیار دارد و می­‌تواند با یک بار شارژ باتری، 300 کیلومتر مسافت را طی کند. لیوکس انیمال Habitat Edition در سه ماهه نخست سال 2024 به مشتریان تحویل خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران