پیش به سوی سهم 70 درصدی از بازار اروپا

خانواده فولکس ID. پنج هزارتایی شد

2 آذر 1401 14:51

از زمان ورود فولکس ­واگن ID.3 در سال 2020، خودروساز آلمانی موفق شده 500 هزار دستگاه از اعضای سری ID. را به مشتریان تحویل دهد.

فولکس انتظار دارد که سهم فروش خودروهای برقی‌اش در بازار اروپا را تا سال 2030 به 70 درصد برساند. نکته مهم این‌که با وجود مشکلات ناشی از زنجیره تامین، فولکس ­واگن توانسته یک سال زودتر از زمان موعود به این مهم دست یابد. این خودروساز آلمانی از عزم راسخ برای برقی-سازی محصولات خبر داده و تحویل 500 هزار دستگاه از مدل‌های ID.3 , ID.4, ID.5 و ID.6 را ناشی از استقبال مشتریان از این خودروها دانسته است.

آن‌طور که خانم ایملدا لابه از اعضای هیات مدیره بخش فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش فولکس ­واگن اظهار کرده، این شرکت برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی در بازار خودروهای برقی هدف‌گذاری کرده است. وی همچنین از تکمیل ظرفیت پیش‌­فروش محصولات و برنامه‌­ریزی برای تحویل به موقع 135 هزار دستگاه از خودروهای سری ID خبر داده است.

خودروساز آلمانی انتظار دارد که سهم فروش خودروهای برقی‌اش در بازار اروپا را تا سال 2030 به 70 درصد برساند. این رقم در ایالات متحده و چین برابر با 50 درصد خواهد بود. فولکس ­واگن همچنین برای عرضه 10 مدل برقی جدید تا سال 2026 برنامه‌­ریزی کرده تا بتواند در رده­‌های مختلف بازار یعنی از خودروهای ارزان‌تر از 25 هزار یورو گرفته تا سدان‌های پرچمدار حضور داشته باشد. سال 2033، تاسیسات فولکس ­واگن در اروپا تنها خودروهای برقی را تولید خواهند کرد.

به جزء خودروی شهری e-Up، سایر محصولات برقی فولکس ­واگن در حال حاضر شامل فولکس ID.3، فولکس ID.4، فولکس ID.5، مدل انحصاری بازار چین یعنی فولکس ID.6 و خودروی تجاری فولکس ID.Buzz است، که براساس پلتفرم ماژولار MEB شکل گرفته­‌اند. این ساختار به عنوان بستری برای مدل‌های کاملا برقی و متصل در سری ID. مورد استفاده قرار گرفته تا سال 2026 که پلتفرم SSP هم به خط تولید وارد شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران