• مرسدس بنز EQG
  • نخستين تجربه رانندگي با مرسدس بنز EQG

وفادار به اصول

تصاویری از مرسدس EQG مدل 2025

5 آذر 1402 10:59

مرسدس EQG به عنوان نسخه برقی از شاسی‌بلند به یادماندنی خودروساز آلمانی یعنی G کلاس، فاصله زیادی تا خط تولید ندارد. اکنون تصاویری منتشر شده تا مخاطبان را با این خودرو آشنا کند.

مرسدس ضمن خودداری از اعلام مشخصات فنی، از توانایی فوق‌العاده این خودرو در بیراهه­‌نوردی خبر داده، تا جایی که EQG را «بهترین بیراهه­‌نورد جهان» خوانده است. خودروساز آلمانی همچنین از فناوری برقی پیشرفته این محصول سخن به میان آورده است.

طراحی مرسدس EQG

فرم ظاهری مرسدس EQG تا حد زیادی به همتای درون‌سوز شباهت دارد، خودرویی که به‌زودی مورد فیس‌­لیفت قرار خواهد گرفت. البته قرار نیست این تغییرات به تحول اساسی منجر شود.

یکی از مهمترین ویژگی‌های سنتی G کلاس یعنی زاپاس روی در صندوق، به نحوه دیگری در مرسدس EQG تکرار شده است، چراکه به نظر می‌­رسد این جعبه مربع-شکل به‌عنوان محفظه‌ای قفل‌دار برای قرار دادن لوازم کوچک در نظر گرفته شده باشد.

با نگاهی دقیق می­‌توان جزئیات دیگری همچون طرح جدید رینگ‌ها، جلوپنجره بدون منفذ و دریچه­‌های هوا در گلگیرهای عقب را مشاهده کرد.

مرسدس بنز EQG

کابین و امکانات مرسدس EQG

براساس تصاویر مخفیانه که قبلا از کابین مرسدس EQG به ثبت رسیده، طراحی فرمان، کنسول میانی و اهرم تعویض دنده تغییر کرده است، که البته برخی از این موارد را در همتای درونسوز یعنی G کلاس جدید هم شاهد خواهیم بود. اما دکمه G-Turn برای فعالسازی قابلیت چرخش درجا همچون تانک، فقط در اختیار EQG قرار می­‌گیرد.

مشخصات فنی مرسدس EQG

همانطور که قبلا اشاره شد، مرسدس از اعلام مشخصات فنی EQG خودداری نموده است، ولی انتظار داریم که این خودرو با تجهیز به 4 پیشرانه برقی، قدرت و همچنین پایداری زیادی را ارائه کند.

همچنین قرار شده یک باتری ظرفیت بالا نیز برای این خودرو قابل سفارش باشد، که ترکیب شیمیایی آند سیلیکونی آن، افزایش 20 تا 40 درصدی چگالی انرژی را در پی خواهد داشت.

سوالات بی پاسخ زیادی درباره مرسدس EQG باقیمانده که البته در آینده نزدیک هم به جواب نمی­رسد زیرا همانطور که مرسدس بنز قبلا اعلام کرده، این خودرو در سال آینده میلادی رونمایی خواهد شد.

تجربه رانندگی مرسدس EQG

مرسدس بنز G کلاس به عنوان یک خودروی سرشناس و باسابقه، در طول دورانی طولانی، حاضر به پیروی از مد روز نشد، اما برنامه گسترده خودروساز آلمانی برای حذف پیشرانه­‌های درونسوز، برای این خودرو نیز چاره­‌ای جز تسلیم در برابر پیشرانه برقی نگذاشته است.

علاوه بر هویت اشرافی، G کلاس به توانایی در بیراهه­‌نوردی مشهور بوده بنابراین همتای برقی آن یعنی EQG هم نمی­‌تواند از این ویژگی بی­‌بهره باشد. به منظور اثبات توانایی­‌های مدل جدید، یک نمونه آزمایشی از این خودرو به منطقه‌­ای کوهستانی در فرانسه ارسال شده است، تا قابلیت‌های خود را محک بزند.

این مرسدس بنز EQG که بدنه آن استتار شده، یکی از مدیران مرسدس بنز یعنی آقای Emmerich Schiller را در پشت فرمان خود می­‌بیند، درحالی‌که گروهی از مهندسان مرسدس نیز با آن همراه شده است.

مرسدس بنز EQG ساختار مستقل از شاسی را حفظ کرده و به قطعات کولار کربن، برای حفاظت از موتور برقی و باتری­‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از آفرود مجهز شده است.

نخستین تجربه رانندگی با مرسدس بنز EQG

مرسدس بنز EQC زودتر از سال 2024 رونمایی نمی‌­شود، بنابراین فعلا از مشخصات پیشرانه و ظرفیت باتری اطلاعی نداریم، هرچند که ظرفیت باتری احتمالاً از 108 کیلووات ساعت موجود در EQS شاسی‌بلند بیشتر خواهد بود. ظاهراً بهترین گزینه برای استفاده حداکثری از نیروی پیشرانه هم نصب 4 موتور برقی است، که هرکدام روی یکی از چرخ‌ها قرار می‌­گیرد. با مرور مشخصات EQS 580 SUV می­‌توان حدس زد که EQG، قدرتی در حدود 600 تا 670 اسب‌­بخار در اختیار داشته باشد.

اگر این موارد را در کنار وزن تقریباً 3 تنی EQG قرار دهیم، احتمال دارد شعاع حرکتی در حدود 500 کیلومتر برای این خودرو فراهم شود. در صورت پشتیبانی باتری از جریان 350 کیلووات، ذخیره آن در مدت 30 دقیقه از 10 به 80 درصد افزایش می‌­یابد.

نخستین تجربه رانندگی با مرسدس بنز EQG

با وجود آنکه داشبورد EQG هم استتار شده، اما به نظر می­‌رسد که غیر از بروزرسانی رابط کاربری MBUX، تغییر دیگری نسبت به G کلاس اتفاق نیفتاده است. یک دکمه در این بخش تعبیه شده که با فشردن آن، چرخ‌های سمت راست در خلاف جهت چرخ‌های سمت چپ می­‌چرخند تا دور زدن با این خودرو به آسانی انجام شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران