سریع‌تر از باد

پینین‌فارینا باتیستا رکورد شتابگیری را شکست

2 آذر 1401 16:17

از قبل می‌دانستیم که پینین‌فارینا باتیستا (Pininfarina Battista) هایپرکاری سریع است؛ اما اکنون سرعت و شتاب آن به طور دقیق مشخص شده است. این هایپرکار الکتریکی، اکنون سریع‌ترین خودرو جاده‌ای در جهان است.

باتیستا تنها 1.79 ثانیه زمان می‌خواهد تا از سکون و سرعت صفر، به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد.باتیستا تنها 1.79 ثانیه زمان می‌خواهد تا از سکون و سرعت صفر، به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. در 4.49 ثانیه نیز به سرعت 200 کیلومتر برساعت خواهد رسید. این همان زمانی است که یک شورولت کامارو SS برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت احتیاج دارد و در واقع دو برابر آن سریع‌تر است!

باتیستا هنگام توقف و ترمز در سرعت صد کیلومتر برساعت، 30.7 متر را طی می‌کند و به سرعت صفر می‌رسد.

طبق گفته پینین‌فارینا، این آمار رسمی است و رکورد جدیدی را در بین خودروهای تولیدی نشان می‌دهد. حداکثر سرعت باتیستا به 349 کیلومتر برساعت می‌رسد.

پینین‌فارینا باتیستا رکوردار شتابگیری

مدیر ارشد تولید و مهندسی خودرو پینین‌فارینا، Paolo Dellacha، گفت که توزیع وزن باتیستا کاملاً بهینه بوده و مرکز ثقل پایین آن دلیل اصلی است‌. عواملی مانند شاسی سفارشی، تنظیمات سیستم تعلیق و تایرهایی که هزاران کیلومتر آزمایش شده‌اند، باعث شده تا باتیستا سریع‌ترین خودرو جاده‌ای شود.

باتیستا از چهار موتور الکتریکی نیرو می‌گیرد که مجموع خروجی آن‌ها به 1900 اسب‌بخار قدرت و 2300 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. پکیج باتری 120 کیلووات‌ساعتی آن را شرکت ریماک تهیه می‌کند و به صورت T شکل و در قسمت پایین نصب شده‌‌اند تا وزن خودرو مدیریت شود.

پینین‌فارینا باتیستا رکوردار شتابگیری

هر خودرو دست‌ساز بوده و در ایتالیا ساخته می‌شود. به طور کلی 1250 ساعت زمان برای تولید هر خودرو لازم است. پینین‌فارینا برای تولید 150 دستگاه باتیستا برنامه‌ریزی کرده است، که قیمت هرکدام از 2.2 میلیون یورو (2.25 میلیون دلار) شروع می‌شود. تولید پینین‌فارینا باتیستا از ماه جولای آغاز شده و اکنون در حال تحویل به مشتریان است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران