• فيات 500e آبارث اسکورپيونيسيما
  • فيات 500e آبارث اسکورپيونيسيما
  • فيات 500e آبارث اسکورپيونيسيما

فیات 500 برقی با قدرت اضافه

معرفی آبارث اسکورپیونیسیما

2 آذر 1401 17:48

آبارث، برند پرفورمنس فیات، اخیراً نسل قبلی نسخه بنزینی مدل 500  را برای سال 2023، به‌روز کرده است. اما این هاچ‌بک کوچک با رنگ چشمگیرش، به خودرویی کاملاً متفاوت است‌.

محصول جدید آبارث بر اساس آخرین نسل فیات 500 ساخته شده و به این معناست که هیچ موتور احتراقی‌ای وجود ندارد، در واقع یک موتور الکتریکی چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورد. این نسخه متفاوت و قوی، Scorpionissima نام دارد و قرار است 1949 دستگاه از آن تولید شود‌؛ این عدد به سال تاسیس آبارث اشاره می‌کند.

طراحی آبارث اسکورپیونیسیما

دو رنگ جذاب سبز Acid و آبی Poison برای این خودرو در نظر گرفته شده و هر دو گرافیک‌های جانبی دارند.

فیات 500e آبارث اسکورپیونیسیما

این هاچ‌بک جذاب، روی رینگ‌های 18 اینچی سوار شده است و ارتقاهایی مانند سقف شیشه‌ای ثابت، پنجره‌های عقب رنگی، پدال‌های فلزی اسپرت و رکاب‌های استیل دارد.

آبارث 500 الکتریکی را می‌توان با سقف متحرک مشکی پارچه‌ای نیز سفارش داد که با همان دو رنگ بدنه ارائه می‌شود.

کابین و امکانات آبارث اسکورپیونیسیما

صندلی‌ها با آلکانتارا پوشیده‌ شده‌اند و گرم‌کن دارند. پشت‌سری‌ها یک‌تکه هستند و لوگوی مدرن آبارث با لیزر و رنگ سبز Acid روی آن‌ها حک شده است. این لوگو روی فرمان نیز دیده می‌شود.

فیات 500e آبارث اسکورپیونیسیما

سایر ویژگی‌های کابین خودرو عبارتند از نمایشگر 10.25 اینچی، Apple CarPlay , Android Auto و نمایشگر 7 اینچی صفحه کیلومتر دیجیتال‌.

این خودرو کوچک است؛ اما امکانات مناسبی را ارائه می‌دهد؛ مانند چراغ جلو و برف‌پاک‌کن اتوماتیک، کی‌لس، شارژر وایرلس، دوربین 360 درجه، سیستم صوتی JBL و تهویه مطبوع اتوماتیک.

فیات 500e آبارث اسکورپیونیسیما

ویژگی‌ جالب آن، یک تقلیدکننده صدای موتور بنزینی است که صدای این موتور را برای راننده و سرنشینان پخش می‌کند و خوشبختانه می‌توان آن را غیرفعال کرد.

مشخصات فنی آبارث اسکورپیونیسیما

فیات 500e می‌تواند 117 اسب‌بخار قدرت و 220 نیوتن‌متر گشتاور ارائه دهد. این در حالی است که نسخه آبارث، 155 اسب‌بخار قدرت و 235 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. افزایش 38 اسب‌بخاری قدرت و 15 نیوتن‌متری گشتاور ممکن است زیاد به نظر نرسند؛ اما این هاچ‌بک الکتریکی اکنون در مدت زمان 7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت می‌رسد که نسبت به نسخه معمولی، 2 ثانیه سریع‌تر است.

فیات 500e آبارث اسکورپیونیسیما

آبارث تست‌هایی را انجام داده تا متوجه شود که سرعت این هاچ‌بک برقی، در مقایسه با آبارث 695 با پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ بنزینی، چقدر است. آبارث ادعا می‌کند که این محصول، در فاصله بین سرعت 20 تا 40 کیلومتر، یک ثانیه سریع‌تر است.

آبارث 500e باتری‌های بزرگ‌تری دارد. یک باتری 42 کیلووات‌ساعتی وجود دارد که می‌تواند تا 85 کیلووات شارژ شود. پس از پنج دقیقه شارژ شدن، خودرو برای پیمایش مسافت 40 کیلومتری آماده می‌شود. 35 دقیقه طول می‌کشد تا شارژ باتری به 80 درصد برسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران