• تقويت مزدا RX-7 با پيشرانه 12 سيلندر مرسدس

هیولایی با 1000 اسب‌بخار قدرت

تقویت مزدا RX-7 با پیشرانه 12 سیلندر مرسدس

3 آذر 1401 12:24

کمتر خودروی ژاپنی را می­‌توان یافت که در تاریخ صنعت خودروسازی، جایگاهی مشابه مزدا RX-7 داشته باشد. البته این خودرو در میان علاقمندان به تیونینگ و تعویض پیشرانه هم بسیار محبوب است، چراکه با خلاص شدن از شر موتور وانکل پر دردسر که به صورت فابریک برای این خودرو نصب شده، می­‌توان از قابلیتهای آن بیشتر لذت برد.

مالک خوش‌­سلیقه و البته ماجراجوی این مزدا RX-7، تصمیم گرفته پیشرانه 12 سیلندر M120 ساخت مرسدس‌بنز را در آن نصب کند.اما خودرویی که در این مطلب مشاهده می­‌کنید، با سایر نمونه‌­های تقویت شده از مزدا RX-7 متفاوت است، چراکه در طول 15 سال اخیر در تملک یک نفر بوده و پیشرانه LS توربوشارژ با 900 اسب‌­بخار قدرت را با خود حمل می‌کرده است.

به مناسبت نمایشگاه SEMA 2022، مالک خوش‌­سلیقه و البته ماجراجوی این خودرو، تصمیم گرفته پیشرانه 12 سیلندر M120 ساخت مرسدس‌بنز را در آن نصب کند. این پیشرانه که در طول دهه‌­های 1990 و 2000 میلادی تولید شده، در اختیار بسیاری از خودروها قرار گرفته از جمله پاگانی زوندا که البته به نسخه تقویت­‌شده از آن مجهز شد.

تقویت مزدا RX-7 با پیشرانه 12 سیلندر مرسدس

همین ابتدا خاطرنشان کنیم که مزدا RX-7 موردبحث، پیشرانه جدید را از پاگانی به عاریت نگرفته بلکه این قطعه از اوراقی تامین شده و بنابر سلیقه مالک در بسیاری بخش‌ها از جمله سرسیلندرها و اتصال به اگزوز، مورد بازنگری قرار گرفته است.

این پیشرانه با سوخت متانول می­‌تواند تا 9 هزار دور بر دقیقه دوران کرده و قدرتی بین 850 الی هزار اسب­‌بخار تولید کند.

تقویت مزدا RX-7 با پیشرانه 12 سیلندر مرسدس

به علت افزایش حجم پیشرانه، کاپوت حذف شده درحالیک‌ه رنگ سبز روشن بدنه و کیت قطعات Khyzyl Saleem نیز در افزایش جذابیت ظاهری این مزدا RX-7 موثر واقع شده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران