• حراج ميتسوبيشي پاجرو اوولوشن دنده‌اي
  • حراج ميتسوبيشي پاجرو اوولوشن دنده‌اي
  • حراج ميتسوبيشي پاجرو اوولوشن دنده‌اي

شاسی‌بلندی اسپرت در تیراژ 500 دستگاه

حراج میتسوبیشی پاجرو اوولوشن دنده‌ای

3 آذر 1401 12:38

دهه 1990 میلادی را می‌­توان دوره اوج خودروسازان ژاپنی دانست. اکنون چندین خودروی به یادماندنی از آن دوران به جا مانده که همچنان قلب علاقمندان را به تپش وامی­دارد. یکی از این خودروها که البته بیشتر از بقیه مهجور مانده، میتسوبیشی پاجرو اوولوشن است که براساس نسخه رالی داکار شکل گرفته ولی مجوز حضور در معابر را نیز در اختیار داشت.

در فاصله سال‌های 1997 تا 1999، تنها 2500 دستگاه میتسوبیشی پاجرو اوولوشن تولید شده که یک پنجم آنها، به گیربکس دستی مجهز بوده است. خودروی مورد بحث در این مطلب، در زمان تولید اجازه ورود به آمریکا را نداشته ولی از آنجا که با گذشت 25 سال از عمر هر خودرویی، می­‌توان آن را به آمریکا وارد کرد، این خودرو نیز به تازگی از ژاپن به ایالات صادر و توسط Cars & Bids به حراج گذاشته شده است. 

در فاصله سال‌های 1997 تا 1999، تنها 2500 دستگاه میتسوبیشی پاجرو اوولوشن تولید شده که یک پنجم آنها، به گیربکس دستی مجهز بوده است. خودروی عرضه شده در این حراجی، یکی از همین 500 دستگاه است بنابراین با یک نمونه بسیار کمیاب مواجه هستیم.

کیت قطعات شامل گلگیرهای مکعب شکل، سپرهای متفاوت، کاپوت جدید و باله عقب به همراه رینگ‌های 16 اینچی، رکاب‌های جانبی و سیستم تعلیق جدید، چهره میتسوبیشی پاجرو اوولوشن را از نمونه­‌های استاندارد متمایز کرده است.

حراج میتسوبیشی پاجرو اوولوشن دنده‌ای

در فضای کابین این شاسی­‌بلند اسپرت هم با صندلی‌های اسپرت ریکارو در ردیف جلو، فرمان Nardi و سیستم صوتی Pioneer با نمایشگر لمسی مواجه هستیم، که البته دو مورد آخر توسط مالک قبلی اضافه شده است.

حراج میتسوبیشی پاجرو اوولوشن دنده‌ای

هرچند رقم کارکرد به 208,989 کیلومتر رسیده است، اما ظاهر این خودروی 25 ساله چندان کهنه نشده و حتی می­‌تواند نظر مجموعه­‌داران را جلب نماید.

در زیر کاپوت میتسوبیشی پاجرو اوولوشن، پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر با 276 اسب­‌بخار قدرت و 348 نیوتن‌متر گشتاور قرار گرفته است، که نیروی خود را از طریق گیربکس 5 سرعته دستی و جعبه انتقال دو سرعته، به تمام چرخ‌ها انتقال می‌­دهد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران