• هورتان Grand Albaycin مزدا MX5

ساخت Grand Albaycin برپایه مزدا MX-5

کادوی تولد شصتمین سالگرد تاسیس هورتان

6 آذر 1401 21:15

شرکت اسپانیایی هورتان (Hurtan) از سال 1992 در زمینه بازسازی خودروها فعالیت دارد و اکنون سی‌امین سالگرد فعالیت خود را با مزدا MX-5 جشن می‌گیرد.

پی بردن به این که یک مزدا MX-5 زیر پوست این خودرو پنهان شده، بدون دیدن فضای داخلی خودرو، دشوار است.محصول Grand Albaycin، که بر اساس آخرین نسل مزدا MX-5 ساخته شده، سال گذشته در هر دو نسخه سقف پارچه‌ای و RF دردسترس بود. اما اکنون از این نسخه ویژه تنها 6 دستگاه ساخته می‌شود که همگی طراحی کلاسیک و رترو دارند و از خودروهای اسپرت دهه 50 و 60 میلادی الهام گرفته است.

مشتریان می‌توانند سه رنگ برای بدنه خودرو (سربی، قرمز Cherry و آبی Midnight) و دو رنگ برای کابین انتخاب کنند. تصاویر نشان می‌دهند که سقف پارچه‌ای به صورت دستی و سقف فلزی به صورت برقی باز و بسته می‌شوند.

هورتان قصد دارد که این MX-5های سفارشی را با دو نوع گیربکس شش سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک عرضه کند.

هورتان Grand Albaycin مزدا MX5

پی بردن به این که یک مزدا MX-5 زیر پوست این خودرو پنهان شده، بدون دیدن فضای داخلی خودرو، دشوار است. در نگاه اول، شبیه به یک رودستر بریتانیایی در دهه 60 میلادی به نظر می‌رسد. البته میاتا NA نیز بعد از رودسترهای بریتانیایی، پس از جنگ جهانی دوم، ساخته شد.

دو پیشرانه تنفس طبیعی با حجم‌های 1.5 و 2 لیتر و قدرت‌های 132 و 184 اسب‌بخار وجود دارد و خروجی‌های اگزوز چهارگانه هستند.

هورتان Grand Albaycin مزدا MX5

کابین خودرو بسیار لوکس‌تر از مدل ND استاندارد است. این کابین مخاطبان را در این فکر فرو می‌برد که آیا آماتی (برند لوکس مزدا) تاکنون قصد داشته نسخه پیشرفته‌تر میاتا را ارائه بدهد یا خیر.

هورتان علاوه بر اصلاح و بازسازی میاتا، خودروهای دیگری را نیز بازطراحی کرده است؛ مانند کرایسلر PT Cruiser، فیات Ducato / Ram ProMaster و یک جیپ رنگلر با تغییرات الهام گرفته از دهه 30 میلادی.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران