• تويوتا آکوا GR اسپرت
  • تويوتا آکوا GR اسپرت
  • تويوتا آکوا GR اسپرت
  • تويوتا آکوا GR اسپرت
  • تويوتا آکوا GR اسپرت
  • تويوتا آکوا GR اسپرت
  • تويوتا آکوا GR اسپرت

ویژگی‌های اسپرت برای هاچ‌بک اختصاصی بازار ژاپن

معرفی تویوتا آکوا GR Sport

9 آذر 1401 12:03

افرادی که مقیم ژاپن نیستند، احتمالا آشنایی چندانی با تویوتا آکوا ندارند. نسل اول این خودرو چیزی نبود جزء نسخه تغییر نام یافته از تویوتا پریوس C که در سال 2011 در ژاپن عرضه شد، اما نسل جدید این خودرو سال گذشته و در قالب یک هاچ‌بک وارد بازار شد.

تویوتا آکوا GR Sport هم به جزء بازنگری در سیستم برقی فرمان و افزایش سفتی کمک‌­فنرها، تغییر فنی دیگری را تجربه نکرده است.هرچند تویوتا آکوا براساس پلتفرم مشترک با یاریس شکل گرفته است، اما ابعاد بزرگتری دارد. برای سال 2023، تویوتا نسخه GR Sport از این مدل را نیز معرفی کرده است.

تریم میانی GR Sport که جایگاهی بین GR و GRMN دارد، تنها به تحولات ظاهری محدود می­‌شود، بنابراین تویوتا آکوا GR Sport هم به جزء بازنگری در سیستم برقی فرمان و افزایش سفتی کمک‌­فنرها، تغییر فنی دیگری را تجربه نکرده است. با انتخاب حالت Power+، پاسخگویی فرمان افزایش یافته است تا حس بهتری به راننده منتقل شود. البته طراحی سیستم تعلیق تغییر نکرده و همچنان از میله پیچشی در محور عقب استفاده شده است.

مهندسان Gazoo Racing، اتصالات بیشتری به کف خودرو اضافه کرده‌اند تا استحکام سپر عقب در سرعت‌های بالا، افزایش یابد.

تویوتا آکوا GR اسپرت

رینگ‌های 17 اینچی با تایرهای 205/45R17 بریجستون پوتنزا، خشونت ظاهری را افزایش داده است، درحالی‌که در کابین هم با صندلی‌های اسپرت GR با روکش ترکیبی چرم مصنوعی و پارچه، پدال‌های آلومینیومی، فرمان سه شاخه و تریم قطعات مشکی، مواجه هستیم.

تویوتا آکوا GR Sport به پیشرانه 1.5 لیتری سه سیلندر بنزین‌سوز با 91 اسب‌بخار قدرت و 120 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که نیروی خود را به محور جلو انتقال می­‌دهد. بد نیست بدانید که برخی تریم‌های تویوتا آکوا را می­‌توان به صورت چهارچرخ محرک سفارش داد. به هرحال مشخصات فنی تویوتا آکوا GR Sport به هیچ وجه هیجان‌­انگیز نیست.

تویوتا آکوا GR اسپرت

تویوتا آکوا، پس از کوپن، یاریس، C-HR، هایلوکس و لندکروزر به خانواده GR Sport وارد می‌­شود. البته در برخی کشورها می­توان راوفور، فورچونر و کرولا کراس را نیز با نشان GR Sport خریداری کرد.

در باما بخوانید:

تویوتا آکوا GR Sport با قیمت پایه 18,800 دلار در ژاپن به فروش می­‌رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران