• آزمايش نيسان کروز کنترل هوشمند

تست نسخه‌ای جدید از کروز کنترل هوشمند

تلاش نیسان برای حذف ترافیک

11 آذر 1401 16:57

فناوری، بخش مهمی از خودروهای مدرن شده و امروزه پیدا کردن خودرویی بدون سیستم الکترونیکی دشوار است. در یکی از جدیدترین اقدامات برای بهره‌مندی بیشتر خودروها از تکنولوژی، آزمایشی با هدف پایان دادن به ترافیک توسط نیسان انجام شده است.

در این آزمایش به کمک داده‌ها نشان داده می‌شود، که استفاده از هوش مصنوعی کروز کنترل‌ها و ... می‌تواند ترافیک را کاهش دهد و مصرف سوخت را بهینه کند.نمایندگی نیسان در آمریکای شمالی، به همراه کنسرسیومی تشکیل شده از محققان دانشگاه Vanderbilt، دانشگاه Temple، دانشگاه Rutgers و UC Berkeley و با هماهنگی وزارت حمل و نقل ایالت تنسی، آزمایشی را انجام داده است. هدف این آزمایش صرفه‌جویی در مصرف سوخت و خلاص شدن از ترافیک است.

این آزمایش 5 روزه از تاریخ 14 تا 18 نوامبر در یکی از بخش‌های تازه افتتاح‌شده مسیر بین‌ایالتی آمریکا، به نام I-24 Motion انجام شد.

بخش I-24 Motion یک زیرساخت دائمی است و برای آزمایش‌های محققان، همیشه دردسترس است. و تنها محیط آزمایش خودرویی حقیقی در جهان به حساب می‌آید. تنها همین 4 مایل در جنوب شرقی Nashville است که 300 سنسور دیجیتالی 4K دارد که می‌توانند 260 میلیون مایل در هر سال ضبط کند. این سیستم تنها در تاریخ 16 نوامبر توانسته 143010 مایل و 3780 ساعت رانندگی را ثبت و ضبط کند.

آزمایش با به کارگیری 100 دستگاه نیسان روگ ویژه و تجهیزشده صورت گرفت و قصد داشت سیستم کروز کنترل AI را تست کند تا نتیجه تحت تاثیر قرار گرفتنش از رفتار رانندگی و سرعت سایر خودروها را متوجه شود‌.

آزمایش نیسان کروز کنترل هوشمند

نتایج به دست آمده در آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهند که یک خودرو مجهز به AI می‌تواند یک موج مثبت را برای کمک به تراکم ترافیک در 20 خودرو اطرافش ایجاد کند. این موضوع طی چند ماه آینده، در اختیار تیم Circles قرار می‌گیرد تا داده‌های بدست آمده از آزمایش 5 روزه را آنالیز کنند.

تیم Circles در بیانیه‌ای گفت که سیستم I-24 Motion با مدل‌های انرژی وسایل نقلیه (که در پروژه Circles توسعه یافته) ترکیب شده و مصرف سوخت کل جریان ترافیک را در آن ساعات تخمین می‌زند. در واقع مفهوم این سیستم آن است که با داده‌ها، استفاده از هوش مصنوعی کروز کنترل‌ها و ... می‌توان ترافیک را کاهش داد و مصرف سوخت را بهینه کرد.

تویوتا آمریکای شمالی و جنرال‌موتورز نیز از آزمایش 5 روزه ماه نوامبر حمایت کردند و دو خودرو تست تویوتا راو4 و کادیلاک XT5 را برای آن ارائه دادند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران