• موتورسيکلت برقي هوندا EM1e
  • موتورسيکلت اسکوتر برقي هوندا EM1 e
  • موتورسيکلت اسکوتر برقي هوندا EM1 e
  • موتورسيکلت اسکوتر برقي هوندا EM1 e

اسکوتری برقی با قابلیت پیمایش 40 کیلومتر

معرفی هوندا EM1 ای-اسکوتر

2 خرداد 1402 14:35

اخیراً نام شرکت هوندا به واسطه رونمایی از کراس‌اور برقی e:Ny1 در صدر اخبار قرار گرفته است، اما فعالیت این برند در زمینه وسایل نقلیه برقی، فقط به خودروها محدود نمی­‌شود. هوندا برای عرضه جهانی 10 اسکوتر برقی تا سال 2025 برنامه­‌ریزی کرده، که اکنون نخستین عضو این جمع با نام EM1 ای-اسکوتر، رونمایی شده است.

دو حرف EM در ابتدای نام EM1 ای-اسکوتر از عبارت Electric Moped برگرفته شده است.  طراحی ظاهری هوندا EM1 ای-اسکوتر به سایر اسکوترهای مجهز به موتور درونسوز حاضر در بازار اروپا شباهت دارد، هرچند که به اندازه ب‌ام‌و CE 04 دوست داشتنی نیست.

هوندا EM1 ای-اسکوتر به یک موتور برقی کوچک با 2.3 اسب‌­بخار قدرت مجهز شده است، که در چرخ نصب شده و در حالت اقتصادی تنها 1.2 اسب­‌بخار قدرت تولید می­‌کند.هوندا EM1 ای-اسکوتر به یک موتور برقی کوچک با 2.3 اسب‌­بخار قدرت مجهز شده است، که در چرخ نصب شده و در حالت اقتصادی تنها 1.2 اسب­‌بخار قدرت تولید می­‌کند. البته همچون سایر پیشرانه‌­های برقی، این موتور کوچک هم از نظر تولید گشتاور وضعیت مناسبی داشته و قادر به تولید 90 نیوتن‌متر گشتاور است که برای حرکت در معابر شهری و فرار از ترافیک، بسیار مفید خواهد بود.

حداکثر سرعت هوندا EM1 ای-اسکوتر به 45 کیلومتر برساعت محدود شده است.

شعاع حرکتی هوندا EM1 ای-اسکوتر هم 41 کیلومتر اعلام شده است، که برای یک اسکوتر شهری مناسب به نظر می­‌رسد. براساس تخمین هوندا، متوسط مسافتی که یک دانش‌آموز یا دانشجو به صورت روزانه طی می­‌کند، فراتر از 30 کیلومتر نیست. البته برای حرکت در مسافت‌های بیشتر هم جای نگرانی وجود ندارد، چراکه هوندا EM1 ای-اسکوتر به فناوری باتری قابل تعویض مجهز شده است.

اسکوتر برقی هوندا EM1 ای-اسکوتر

بنابر اعلام هوندا، باتری 50 ولتی به وزن 10 کیلوگرم که برای این اسکوتر درنظر گرفته شده است را می­‌توان 2500 مرتبه شارژ کرد. با اتصال این مجموعه به شارژر 270 وات، شارژ باتری در مدت 160 دقیقه از 25 به 75 درصد افزایش می‌یابد، درحالی‌که برای شارژ کامل به شش ساعت زمان نیاز است. این شارژر هوا/خنک را می‌­توان در خانه نصب کرد.

هوندا فعلا از اعلام قیمت EM1 ای-اسکوتر خودداری نموده است، ولی می­‌توان انتظار داشت که این مدل در رده قیمتی مشابه با یاماها Neo قرار گیرد، محصولی که در بریتانیا با قیمت 3,335 پوند به فروش می­‌رسد.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت و قیمت روز موتور سیکلت را در باما دنبال کنید.

دیدگاه کاربران
ناشناس 1402/8/28
خیلی خوبه
پاسخ
0
0
0