• بورگوارد ورشکسته شد

تلخی بی‌پایان

بورگوارد ورشکسته شد

14 آذر 1401 16:39

طبق گزارش فوتون، شرکت چینی-آلمانی بورگوارد، توسط دادگاهی در پکن ورشکسته اعلام شده است. این دومین بار است که شرکت بورگوارد از زمان تاسیسش در سال ۱۹۱۹، ورشکسته شده است. این خودروساز، قبلا جزء خودروسازان بزرگ آلمانی محسوب می‌شد.

این دومین بار است که شرکت بورگوارد از زمان تاسیسش در سال ۱۹۱۹، ورشکسته شده است.اولین ورشکستگی بورگوارد به سال 1961 بازمی‌گردد. پس از آن شرکت فوتون در این شرکت سرمایه‌گذاری کرد تا بار دیگر در نمایشگاه ژنو سال 2015 فعالیت خود را جشن بگیرد.

مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی مجدد این خودروساز، بورگوارد محصول BX7 خود را در نمایشگاه خودرو فرانکفورت به طور رسمی معرفی و رونمایی کرد که نشانه‌ای از بازگشت دوباره آن بود. این خودرو در کشور چین ساخته شد. پس از ارائه BX7، خودروهای بنزینی بیش‌تری مانند BX5 , BX6 و BX3 معرفی شدند. بورگوارد BX5 و بورگوارد BX7 نیز به بازار ایران راه پیدا کردند.

اوج فروش شرکت در سال ۲۰۱۹، معادل ۵۵ هزار دستگاه خودرو بود و این تعداد تا سال ۲۰۲۱ به ۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه رسید. طبق بایگانی‌های فوتون، بورگوارد از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، بیش از ۵۶۴ میلیون دلار ضرر داشته است. ضرر این شرکت تنها در سال ۲۰۲۱ به ۴.۷ میلیارد یوآن رسید.

بورگوارد در نیمه اول سال ۲۰۲۰ تنها ۵ هزار دستگاه خودرو فروخت. تا قبل از آن قصد داشت کارخانه‌ای را در Bremen آلمان به مساحت ۱۴۰ هزار مترمربع تاسیس کند. اما ساخت و ساز آن پیش نرفت و رزرو زمین در سال ۲۰۱۹ باطل شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران