• نسل سوم خودروي فرمول E نيسان
  • نيسان e-4ORCE 04

آماده رقابت در فصل نهم فرمول E

معرفی نیسان e-4ORCE 04

19 آذر 1401 08:15

شرکت نیسان با انتشار چند تصویر، پوشش بدنه نسل سوم نماینده خود در مسابقات فرمول E را به نمایش گذاشته است. ترکیب رنگ‌های سفید و قرمز در کنار لوگوی حامی مالی یعنی شرکت نفتی شل (Shell)، ظاهر خودروهای فراری در مسابقات فرمول یک را به خاطر می­‌آورد.

نیسان e-4ORCE 04 خودرویی تک­ نفره با قوای محرکه مشابه نیسان آرییا و سامانه چهارچرخ محرک است، که در فصل نهم مسابقات فرمول E حاضر خواهد شد.البته نشان «ساکورا» یا شکوفه­‌های گیلاس به همراه برخی جزئیات دیگر، به هویت این خودرو در مقام نماینده نیسان اشاره دارد. شکوفه درخت گیلاس در فرهنگ ژاپن، جایگاهی نمادین و مهم دارد. شکفتن این درخت در ماه فوریه، از آمدن بهار خبر می­‌دهد و نقش شکوفه گیلاس روی بدنه خودروی نیسان، شروعی دوباره برای این برند در فرمول E را نوید می­‌دهد.

نیسان e-4ORCE 04 خودرویی تک­ نفره با قوای محرکه مشابه نیسان آرییا و سامانه چهارچرخ محرک است. از مشخصات این خودرو اطلاعی در دسترس نیست اما قوانین سری Gen3 مسابقات فرمول E، قدرت خودروها را به 469 اسب‌­بخار محدود کرده است. کاهش وزن خالص و استفاده از نیروی بازیافتی ترمزها، از دیگر بندهای قوانین جدید خواهد بود.

دو راننده فرانسوی یعنی نورمن ناتو و ساشا فنستراز با خودروهای شماره 17 و 23 نیسان در رقابت حاضر می­‌شوند. رانندگی آزمایشی قبل از شروع فصل در فاصله 13 الی 16 دسامبر در پیست ریکاردو تورمو در شهر والنسیا اسپانیا برگزار خواهد شد. فصل نهم مسابقات فرمول E شامل 17 مسابقه شده، که نسبت به تمام فصل‌های گذشته بیشتر است.

نیسان e-4ORCE 04

اشوانی گوپتا مدیر اجرایی تیم نیسان، فصل نهم فرمول E را شروعی جدید برای این تیم دانسته که چهار مرتبه حضور در این مسابقات را در کارنامه دارد. وی با اشاره به سابقه نیسان در مسابقات اتومبیلرانی، از شکوفه گیلاس به عنوان میراث ملی ژاپن یاد کرده، که اکنون روی بدنه این خودروها نقش بسته است.

علاوه بر شل که در مقام تامین­‌کننده انرژی و جایگاه شارژ خودروها با نیسان همکاری دارد، شرکت Woolmark هم لباس فرم اعضای تیم را از جنس پشم مرینو تولید کرده و در اختیار نیسان قرار داده است.

نسل سوم خودروی فرمول E نیسان

نیسان که در فصل پنجم فرمول E در فاصله 2018 و 2019 حضور داشت، اکنون تایید نموده که قصد دارد از ابتدای فصل 9 در اواخر 2022 تا انتهای فصل 12 که در 2026 به پایان می‌­رسد، در این مسابقات حاضر باشد. لازم به ذکر است، که پیشرانه­‌های برقی تیم مک­لارن هم توسط نیسان تامین خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران