• مرسدس AMG GT2
  • مرسدس آام‌گ GT2
  • مرسدس آام‌گ GT2

آماده رقابت با مازراتی MC20 GT2

معرفی مرسدس AMG GT2

19 آذر 1401 13:00

هرچند توسعه نسل دوم مرسدس AMG GT در مراحل پایانی است، اما خودروساز آلمانی هنوز به نسل اول این خودرو علاقه نشان می­‌دهد، چراکه تصمیم گرفته با معرفی نسخه GT2 از این کوپه قدرتمند، یک مدل مسابقه‌­ای دیگر را به جمع مدل‌های GT3 و GT4 اضافه کند، که اولی برای رانندگان حرفه‌­ای و دومی فقط برای حضور در مسابقات GT طراحی شده  است، اما GT2 می­‌تواند فاصله بین نسخه استاندارد با مدل‌های مسابقه‌­ای را پر کند.

جدیدترین محصول مسابقه‌­ای مرسدس آام‌گ که برای رقابت با مازراتی MC20 GT2 طراحی شده است.بدون شک مهمترین ویژگی مرسدس AMG GT2، پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو با میل­‌لنگ تخت است که از نسخه بلک سریز به عاریت گرفته شده و بنابر اعلام سازنده، 707 اسب­‌بخار قدرت تولید می‌­کند. هرچند این رقم در مقایسه با قدرت 730 اسب­‌بخار در مدل استاندارد کمتر به نظر می­‌رسد، اما تست داینو نشان داده که نیروی این پیشرانه در واقعیت، 770 اسب­‌بخار خواهد بود.

جدیدترین محصول مسابقه‌­ای مرسدس آام‌گ که برای رقابت با مازراتی MC20 GT2 طراحی شده است، 800 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد. نیروی پیشرانه از طریق گیربکس شش سرعته سکوئنشال با پدال‌های پشت فرمان و قفل دیفرانسیل قابل تنظیم، به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

مرسدس AMG GT2

طراحان مرسدس برای ساخت کاپوت، سازه ایمنی کابین و باک 120 لیتری بنزین از فیبرکربن استفاده کرده‌اند، تا وزن خالص به 1.4 تن برسد.

مرسدس AMG GT2 روی رینگ‌های 18 اینچی با تایرهای 325/660 و 325/705 در محورهای جلو و عقب سوار شده است از فناوری‌های ایمنی مشترک با AMG GT3 و AMG GT4 بهره­ می‌برد.

باله عقب یکی از جزئیات جالب بدنه مرسدس AMG GT2 است، که پایه آن به شکل گردن قو طراحی شده و بسته به شرایط حرکت، تغییر وضعیت می‌­دهد.

سیستم تعلیق مرسدس AMG GT2 به صورت دوبل جناغی آلومینیومی در محورهای جلو و عقب با ضربه­‌گیرهای قابل تنظیم طراحی شده است.

مرسدس AMG GT2

پیش از آغاز فروش در سال 2023، مرسدس AMG GT2 به مدت چند هفته مورد آزمایش قرار می­‌گیرد. AMG حتی برای برگزاری آزمایش استقامتی هم برنامه‌­ریزی کرده است، اما در هرحال قابلیت‌های عملکردی مرسدس AMG GT2 سال آینده و در جریان مسابقات GT اروپا نمایان خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران