• شورولت اوئو 2024
  • شورولت اوئو 2024
  • شورولت اوئو 2024
  • شورولت اوئو 2024
  • شورولت اوئو 2024

تولید در چین، عرضه در مکزیک

معرفی شورولت اوئو هاج‌بک 2024

19 آذر 1401 12:45

شورولت اَوئو - Aveo - جزء خودروهایی است که تاریخچه جالبی دارند. نسل اول این خودرو توسط شرکت دوو طراحی شد و در مدت 10 سال، تحت 7 برند و در 120 کشور مختلف به فروش رسید. نسل دوم در سال 2020 به پایان راه رسید، اما ظاهراً شورولت تصمیم گرفته است، یکی  از محصولات مخصوص بازار چین به نام سِیل (Sail) را در مکزیک با نام اوئو عرضه کند. البته برخلاف چین، شورولت اوئو ابتدا در مکزیک تنها به فرم هاچ‌بک به فروش خواهد رسید.

طراحی شورولت اوئو هاچ‌بک 2023

شورولت اوئو جدید براساس پلتفرم SP طراحی شده است، که در چین توسط اتحاد سایک-جی­‌ام-وولینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید به همین دلیل بوده که بدنه شورولت اوئو هم تحت تاثیر زبان طراحی مشترک با محصولات برند وولینگ شکل گرفته است.

شورولت اوئو 2024

درباره فضای کابین این خودرو نمی­‌توان قضاوت کرد، چراکه فعلاً هیچ تصویری از آن منتشر نشده است.

مشخصات فنی شورولت اوئو هاچ‌بک 2023

از مشخصات فنی شورولت اوئو هم اطلاعی در دسترس نیست، ولی آنطور که رسانه­‌های مکزیک خبر داده­اند، شورولت اوئو به پیشرانه 1.5 لیتری 110 l.s. تنفس طبیعی مجهز شده است، که گیربکس دستی یا اتوماتیک آن را همراهی می‌کند.

البته می­‌توان اطمینان داشت که تعلیق نیمه-مستقل عقب، ترمزهای دیسکی به همراه ABS، رینگ‌های 15 اینچی، شش کیسه هوا و سنسورهای پارک عقب، جزء ویژگی‌های استاندارد شورولت اوئو قرار بگیرد.

شورولت اوئو 2024

برنامه عرضه شورولت اوئو هاچ‌بک 2023

شورولت اوئو در نیمه اول سال 2023 به صورت رسمی در مکزیک رونمایی خواهد شد. با توجه به مشخصات فنی، انتظار داریم که با خودرویی ارزان‌قیمت مواجه باشیم. نسخه سدان از شورولت اوئو هم با کمی فاصله زمانی به مکزیک وارد خواهد شد.

همچون چندین مدل دیگر از محصولات شورولت، اوئو هم در چین تولید و به مکزیک صادر خواهد شد. جنرال موتورز قصد دارد نسخه هاچ‌بک را در چین تحت برند وولینگ هم عرضه نماید.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران