• نيسان ساکورا ميتسوبيشي eKX خودروي سال ژاپن 2022

موفقیتی چشمگیر برای دوقلوهای برقی

معرفی خودروی سال ژاپن 2023-2022

20 آذر 1401 19:00

نیسان ساکورا و همزادش میتسوبیشی eK X، به عنوان خودروی سال 2022/23 ژاپن (JCOTY) انتخاب شدند. هر دو محصول، در کلاس خودروهای Kei تمام الکتریکی قرار می‌گیرند و جایزه خودروی سال را دریافت کردند.

هر دو محصول که جایزه خودروی سال را دریافت کرده‌اند، در کلاس خودروهای Kei تمام الکتریکی قرار می‌گیرند.میتسوبیشی eK X از طریق سرمایه‌گذاری مشترک نیسان میتسوبیشی برای خودروهای Kei توسعه یافته و همان پیشرانه نیسان ساکورا را دارد. البته استایل آن‌ها متفاوت است.

کمیته JCOTY گفت که با وجود محصولات الکتریکی نظیر نیسان ساکورا و میتسوبیشی eK X، موانع مالکیت خودروهای برقی با قیمت واقعی کاهش یافته و پذیدش خودروهای الکتریکی نیز افزایش یافته است. این خودروها از نظر عملکرد، هندلینگ و ... از خودروهای Kei معمولی پیشی گرفته‌اند. هر دو محصول به سیستم‌ها و دستیارهای پیشرفته رانندگی مجهز شده‌اند و با خودروهای لوکس قابل مقایسه هستند.

موتور الکتریکی ساکورا و eK X در قسمت جلو نصب شده و از باتری لیتیوم یونی ۲۰ کیلووات‌ساعتی و ۳۵۰ ولتی نصب شده در قسمت زیرین خودرو، نیرو می‌گیرد. خروجی این پیشرانه به ۶۴ اسب‌بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. حداکثر سرعت آن‌ها ۱۳۰ کیلومتر برساعت است. ظرفیت پیمایش هر دو خودرو برابر ۱۸۰ کیلومتر است.

نیسان ساکورا میتسوبیشی eKX خودروی سال ژاپن 2022

هر دو محصول، با شارژر ۳۰ کیلوواتی‌ DC در مدت زمان ۴۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می‌شوند. از این خودروها می‌توان به عنوان یک منبع الکتریکی اضطراری نیز استفاده کرد.

علاوه بر ساکورا و eK X، هیوندای آیونیک ۵ در بخش خودرو وارداتی سال، ب‌ام‌و iX در بخش طراحی، هوندا سیویک Type R و سیویک e:HEV در بخش خودرو پرفورمنس سال و نیسان X-Trail در بخش تکنولوژی، جایزه دریافت کردند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران