• دانکروورت F22
  • دنکروورت F22
  • Donkervoort F22
  • دانکروورت F22
  • دانکروورت F22
  • دانکروورت F22
  • دنکروورت F22

قیمت پایه 245 هزار یورو

معرفی دانکروورت F22

20 آذر 1401 18:40

جدیدترین خودروی ساخته شده توسط دانکروورت - Donkervoort - معرفی شده است، ابرخودرویی که F22 نام دارد. توجه داشته باشید که نام این محصول از نسل پنجم جنگنده مورد استفاده نیروی هوایی ایالات متحده گرفته نشده است. این اسم در واقع به نام فیلیپا، دختر اول مدیرعامل این شرکت که در 22 مه 2022 به‌دنیا آمده، نامگذاری شده است.

اگرچه این خودرو ممکن است شبیه به دانکروورت D8 GTO باشد، اما هیچ مهره، پیچ یا پانل بدنه‌ مشترکی بین آن‌ها وجود ندارد. این محصول سوپراسپرتی جدید برای دوره‌ای جدید است.

مشخصات فنی دانکروورت F22

 نسبت قدرت به وزن آن 666 اسب‌بخار بر هر 1000 کیلوگرم است، که در  مقایسه با بوگاتی ویرون برتری دارد. دانکروورت F22 به پیشرانه توربوشارژ خطی ۵ سیلندر آئودی با حجم 2.5 لیتر مجهز شده است. خروجی پیشرانه به 492 اسب‌بخار قدرت می‌رسد. پیشرانه آئودی به گیربکس پنج سرعته دستی (با دیفرانسیل ضد لغزش Torsen) متصل است و نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

دانکروورت F22

دانکروورت F22 توسط یک راننده ماهر می تواند در 2.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد. حداکثر سرعت آن 290 کیلومتر برساعت است. اما F22 تنها برای سرعت ساخته نشده است.

یکی دیگر از مزیت‌های آن، حداقل نگه داشتن جرم خودروست. نتیجه این کار خودرویی دو سرنشینه مناسب برای جاده است، که 750 کیلوگرم وزن دارد. شاسی فولادی آن با فیبر کربن ترکیب شده و استحکامش دو برابر D8 GTO است. این امر همچنین هندلینگ را بهتر می‌کند و با تایرهای پهن Nankang (18 اینچ در جلو و 19 اینچ در عقب) اطمینان بیش‌تری به راننده می‌دهد‌.  Donkervoort ادعا می کند که F22 می‌تواند تا 2.15g را در پیچ‌ها تحمل کند.

دانکروورت F22

وقتی زمان ترمزگیری فرا می رسد، ترمزهای فولادی با کالیپرهای 4 پیستونی سرعت را 1.2g کاهش می‌دهد. ترمزهای F22 فاقد کمک قدرت هستند. به این ترتیب، هیچ نوع سیستم کنترل پایداری پیدا نمی‌شود، اما کنترل کشش قابل تنظیم وجود دارد. سیستم تعلیق مستقل دارای یک سیستم هیدرولیک اختیاری است، که ارتفاع خودرو را تا 35 میلی متر افزایش می‌دهد.

کابین و امکانات دانکروورت F22

داخل کابین نیز سیستم اطلاعات و سرگرمی iPad اختیاری است. راننده یک صفحه نمایش دیجیتال کوچک برای کیلومتر و اطلاعات دارد و فقط چند دکمه در اطراف اهرم تعویض دنده برای مدیریت سیستم‌های مختلف وجود دارد.

دانکروورت F22

پنل‌های فیبر کربنی سقف به صورت دستی بلند شده و در پشت گذاشته می‌شوند. صندلی‌های Recaro کمربند ایمنی شش نقطه‌ای دارند، درهای خودرو نیز شکل پروانه‌ای هستند.

قیمت و برنامه عرضه دانکروورت F22

آن طور که در سایت motor1.com آمده است، قیمت اولیه این محصول در اروپا 245 هزار یورو است و لیست جامعی از آپشن‌ها وجود دارد که به راحتی می تواند 100 هزاری یوروی دیگر به کل قیمت اضافه کند. دانکروورت تیراژ اولیه تولید، به تعداد 50 دستگاه را فروخته است. اکنون  25 خودروی دیگر نیز ساخته خواهد شد، که تعداد کل خودروها را به 75 دستگاه می‌رساند و در بازارهای مختلف در سراسر جهان در دسترس خواهند بود. تحویل دانکروورت F22 در ژانویه 2023 آغاز می‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران