• دانگ فنگ منگشي M-Hero 917
  • دانگ فنگ منگشي M-Hero 917
  • دانگ فنگ منگشي M-Hero 917
  • دانگ فنگ منگشي M-Hero 917
  • دانگ فنگ منگشي M-Hero 917
  • دانگ فنگ منگشي M-Hero 917
  • دانگ فنگ منگشي M-Hero 917
  • دانگ فنگ منگشي M-Hero 917
  • دانگ فنگ منگشي M-Hero 917
  • دانگ فنگ منگشي M-Hero 917
  • دانگ فنگ منگشي M-Hero 917
  • دانگ فنگ منگشي M-Hero
  • دانگ فنگ منگشي M-Hero
  • دانگ فنگ منگشي M-Hero 917
  • دانگ فنگ منگشي M-Hero 917
  • دانگ فنگ منگشي M-Hero 917
  • دانگ فنگ منگشي M-Hero 917

شاسی‌بلندی برقی با 1000 اسب‌بخار قدرت

معرفی دانگ فنگ منگشی M-Hero 917

27 مرداد 1402 11:39

سال گذشته، دانگ فنگ منگشی که از سال‌ها قبل به تامین خودروهای بیراهه‌نورد برای سازمان‌های نظامی چین مشغول بوده، از نیت خود برای ورود به بازار خودروهای شخصی خبر داد.

خودروهای این برند جدید، تحت نام منگشی وارد بازار می­‌شود. منگشی را می‌­توان معادل با کلمه «جنگجو» معنا کرد.

ظاهرا منگشی قصد دارد نخستین محصول خود را با نام 917 عرضه نماید هرچند که نام M-Hero را می­‌توان روی در صندوق مشاهده کرد. احتمالا M به منگشی اشاره دارد و Hero هم مخفف عبارت High-Tech Electrical Reform Off-Road است. این در حالی است که نسخه کانسپت از این خودرو، سال گذشته با منگشی M-Terrain رونمایی شد.

طراحی دانگ فنگ منگشی 917

ابعاد منگشی 917 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.987، 2.08، 1.935 و 2.95 متر اعلام شده، که در مقایسه با طول و فاصله محوری 4.999 و 3.218 متری هامر EV، به مراتب کوچک‌تر است.

دانگ فنگ منگشی M-Hero 917

بدنه منگشی M-Hero 917 از فرم‌های شکسته و خطوط زاویه­‌دار شکل گرفته و حتی اجزای مختلف همچون چراغ‌های جلو، ورودی هوای جلوی کاپوت و لوگوی منگشی، به شکل مثلث طراحی شده است. البته سپر جلو، نسبت به کانسپت، کمی کوچک‌تر است. در این نسخه آزمایشی، تایرهای معمولی دیده می‌شود، در حالی که کانسپت آن، تایرهای مخصوص آفرود داشت.

در بخش عقب خودرو، سپر ساده‌تری قرار گرفته است و آن یدک‌کش بزرگ موجود در کانسپت، دیده نمی‌شود. یک برجستگی روی در عقب خودرو تعبیه شده و شکل چراغ‌ها بدون تغییر باقی مانده است.

دانگ فنگ منگشی M-Hero 917

طبق داده‌های وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، این محصول ۵ صندلی دارد. زاویه حمله و فرار آن هر دو ۳۱ درجه هستند. وزن این خودرو، بسته به نوع پیشرانه، بین ۳۱۳۰ تا ۳۲۹۳ کیلوگرم قرار می‌گیرد.

کابین و امکانات دانگ فنگ منگشی 917

در کابین منگشی 917 با سه نمایشگر راننده، مرکزی و سرنشین جلو، تریم چرم و قطعاتی از جنس فلز و چوب مواجه هستیم. تعدادی دکمه روی کنسول میانی قرار گرفته است، که تنظیمات حالت‌های رانندگی را کنترل می­‌کنند.

دانگ فنگ منگشی M-Hero 917

نسخه‌­­ای از این خودرو با نام online نیز با سیستم صوتی نیرومند به همراه بلندگوهای خارجی، پهپاد با امکان فیلمبرداری، وینچ، چرخ زاپاس روی در صندوق و ریل سقفی حرفه‌­ای همراه می‌­شود، تا نظر علاقمندان به طبیعت‌گردی را جلب نماید.

مشخصات فنی دانگ فنگ منگشی 917

منگشی 917 براساس پلتفرم ماژولار MMFP شکل گرفته است، که بنابر اعلام سازنده، به شکل انحصاری برای محصولات این برند طراحی شده و ویژگی‌هایی همچون سیستم تعلیق مستقل و امکان فرمان‌پذیری محور عقب را به همراه دارد.

نسخه برقی منگشی 917 به 4 پیشرانه مجهز شده است، که هرکدام روی یکی از چرخ‌ها قرار دارد. این مجموعه با خروجی 1088 اسب­‌بخار قدرت و 1400 نیوتن‌متر گشتاور، شاسی‌بلند 3293 کیلوگرمی را ظرف 4.2 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می­‌رساند، درحالی‌که حداکثر سرعت به عدد 195 محدود شده است.

دانگ فنگ منگشی M-Hero 917

مجموعه باتری 142.74 کیلووات ساعت هم نیروی لازم برای پیمایش 505 کیلومتر را فراهم می­‌کند.

ظاهرا قرار شده نسخه پلاگین-هیبرید منگشی 917 هم با سه موتور برقی و یک پیشرانه درون‌سوز برای شارژ باتری، عرضه شود. شعاع حرکتی این مدل در دو حالت برقی و هیبرید به ترتیب 156 و 825 کیلومتر اعلام شده است.

قیمت و برنامه تولید دانگ فنگ منگشی 917

منگشی 917 در نمایشگاه چنگدو رونمایی خواهد شد اما پیش‌­فروش اینترنتی این خودرو در حال انجام است. انتظار داریم که با تعیین قیمتی در حدود 700 هزار تا 1.6 میلیون یوان (96 تا 220 هزار دلار) برای نسخه‌­های مختلف، منگشی 917 در رده گران‌ترین خودروهای چینی قرار بگیرد.

یکی از رقبای این محصول، بی‌وای‌دی Yangwang U8 است. هر دو محصول چهار موتور الکتریکی دارند و آفرودر هستند. البته U8 لوکس‌تر به نظر می‌رسد.

اولین محصول منگشی در سال جاری وارد بازار می‌شود و کارخانه جدید واقع در استان Hubei مونتاژ خواهد شد. حجم فروش اولین وسیله نقلیه آن باید به ۱۵۰۰ دستگاه در سال برسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران